14/12/2011

Pilih Kasih Audition.

Assalamualaikum korang...


Hai sumanya, sehat tak?? arap sehat lah ye.. Luka di tangan ngan kakiku ni dah nak sembuh. Sekadar luka kecil je akibat cubaan membunuh diri. Hahahahaahh.. Bukan la, kan aku dah cita kat SINI. Heheee... Jangan pulak korang ingat yang aku betol-betol nak bunuh diri ye. Teda2 la bah... Teda makna jugak mo bunuh diri ni, mo masuk Neraka bah silahkan. Huhuhu...


Ok, korang suma mesti dah tau kan pasal Pilih Kasih yang aritu tengah bizi wat audisyen kat serata pelusuk malaysia. Heheee.. Rancangan ni pun aku rasa start taun depan kut baru dorang akan mula siarkan live di TV2. Alaaahhhh,, yang pasal abg Rosyam Nor cari bakat pelakon tu bah.. hehe.. Cakap pasal audisyen PK ni, ekceli aku dah pegi jugak dah Ahad lepas. Ahad lepas, bertempat di KL Sentral, lokasi terakhir, hari terakhir dorang wat ujibakat PK ni. Klu ikutkan hati dan minat yang mendalam terhadap bidang lakonan ni, ari sabtu tu lagi aku dah mo pegi, tapi bila difikirkan yang aku tade geng nak menemankan, tak jadik la mo pegi. Kebetulan pulak cita hindi ari sabtu tu kan cita best, Dil Kya Kare kauuuuuu... Cita ni sangat-sangat best. Tak jemu la nengoknye.


Berbalik pasal PK tadi. Ahad tu, ekceli aku nak jumpa sambadi, tapi tak jadik. So aku terpikir, takan aku nak balik umah pulak.. Letih kut,dah jalan kemaen jauh,kebetulan dah alang-alang berada d keyel sentral tu kan, aku naek atas. Tengok tade pun audisyen. Aku tnya crew PK kat situ, dia cakap dorang tengah rest. 2.30pm jap lg baru start balik. Aku pun, ooowwhh....tengah rehat rupanya. Pastu ada pulak sorang abg TM ni tegur aku, dia cakap, nak ujibakat ke dik??? aku pun yang lagi tengah berbelah bagi, trus je jawab, iye!! Blur-blur je tym isik borang tu. Tangan parkinson yang amat terok. Hahahaaahhaa...


Dah lepas isi borang tu, dah amik gambar bagai, dah dapat skrip untuk monolog dalaman tu, aku masuk pi duduk kat tempat peserta. Berdebar gilak saat menantikan 2.30pm tu. Oh ya, juri aritu ada 2 orang. Kak Erra Fazira (very da gojes,lawa,santek,cun giler) ngan sorang lagi laki ni tapi aku lupa tah pa nama dia yang pasti bukan Abg Rosyam Nor,. Untuk part monolog dalaman tu, aku dapat skrip No.1. Untuk drama pulak aku digandingkan ngan sorang peserta laki dari kelantan (nama apa pun aku lupa..tak sempat mo tanya bah..huhu..), ngan sorang pompuan cun nama Erika. Kitorang bertiga diarahkan untuk melakonkan drama berkisahkan tentang Kamariah yang sebenarnya saling mencintai dengan Fendi. Tapi dalam masa yang sama, Suraya (anak Kamariah) pun turut menyintai Fendi. Pergolakan berlaku apabila Suraya mendapat tahu yang mama dia ni bercinta dengan lelaki pujaannya yang jauh berbeza umur dari mamanya.


FYI all readers, aku memegang watak Kamariah, Erika pulak bawak watak Suraya dan budak laki yang aku taktau pa nama dia tula bawak watak Fendi. Firstly dorang akan uji kita dari segi lakonan drama sebab pihak juri nak tengok sejauh mana kombinasi kita dengan pasangan kita yang baru je kita kenal, pastu monolog dalaman kita secara individu dan last sekali dorang nak tengok kita ni ada talent tak dalam bidang tarian. So far sumanya baik-baik sayang aje. Antara kami bertiga, yang berjaya cuma budak laki dari kelantan tu aje yang bawak watak Fendi tu tadi.


Dapat atau tidak, itu belakang cita.Komen yang aku dapat, sumanya positif. Juri tu komen, dia cakap sora aku ok, ada kelantangan tapi sayangnya aku cakap laju sangat. Hahahaahahaa....Ini lagi satu kalu korang nak tau, iye, aku memang cakap laju giler sampai kadang orang len pun tak bapa nak paham. Heheee.. Pada aku, ianya sememangnya satu pengalaman yang sangat menyeronokkan,enjoy,sangat best. Tak dapat, takpe. Taun depan bole cuba lagi kan. Heheheeee... Yeah, InsyaAllah mybe aku try lagi kut taun depan,. Hehehe.. Kalu diizinkan,panjang umo insyaAllah bah..


Sangat best sebab dapat jumpa ngan Rosyam Nor, Erra Fazira dan suma bekas peserta PK. Tapi sangat kecewa sebab tak sempat nak amik gambar ngan dorang. Well, suma ni pun tanpa dirancang sangat pun. Huhu.. Oh ya, korang jangan lupa nti 08/01/2012 ari ahad, jam 9malam tengok kat TV2 ye. Sebab tym tula nanti rakaman ujibakat kitorang tu akan ditayangkan semula. Tak sabar nak tunggu ni. Heheheee...














Ok, tima kaseh sudi baca!! Sayang korang!! ^_^





4 comments:

  1. wahhhh...

    tahniah sbb brani mencuba...=)

    ReplyDelete
  2. Yeeeeaaahhhhh...tima kaseh..minat punya pasal bah ituuuu,...hehe...

    ReplyDelete
  3. wowwww.. semangat ek .
    hehe.. tak sangka awak masuk ujibakat tu taty ape ape pun rezeki ade kat mana2 kan at least awk dah mencube.. gudluck wee tak sbr nk tgok la tygn ujibakat tu kt tv hee

    ReplyDelete
  4. @Nazirah~ yup,semangat dan minat itu penting..hehehe... Tula, sy pn xsabar nak tgk rakaman tu nti on diz 08/01/2012. Jgn lupa trgk jgk tau...heheee...Thnakz!!

    ReplyDelete

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...