31/12/2012

Borak2 Hujung Tahun..

Yeah, blog dah apdet. Gigih beno aku pulun menaip. Byk lagi aku nak citekn tp nti la dulu. Yg penting, majlis kawen sepupu aku tu dh aku blogkn pn. Hehehe.. Arini kat opis sunyi giler. Bos2 suma cuti. Yg len pn ramai gak cuti. Aku je tak cuti. Berjaya jgk thn diri dri cuti. Yela, cuti dah abis macam ni laaa... Cer kalu cuti aku ada lagi mau aku pun ikut bercuti jgk skang. Tp aku fikir2, kalu aku cuti pun bkn ada benda nak buat sgt. Stakat dok umah tgk tv bosan weyh!!!


So, meh la kita borak2 sikit. Bbrapa jam je lagi dh nak masuk tahun 2013. So, apa plan mlm ni?? ada sesapa nak ajak aku pi sambut niu yer ke?? hehehe.... takpe la, aku dok umah jela.. Tgk bunga api. Mesti ada punya kannn... Mlm td Man kol. So kitorang borak2. Borak2 dlm fon jela. Cinta jarak jauh begini laa.. Telefon jela yg mghubungkn..Ececeeehhh.. Tnya dia, thn baru nak pi mn?? dia ckp dok umah jela. Tak pi mn2 pun.. hehehe.. takpe la, samela kite yang ooiii.. kalu dia ada kat sini bole gak pi jln2. Kalu aku ada blk Miri pun bole jgk la smbut niu yer sma2.. kan?? hehe.. 4thn kitorg kapel, skali pun tak pnh la dpt nk smbut thn baru sama2. Bkn la smbut cmne pn, mksud aku yela, mcm tgk bunga api tu kan, jln2 ke.. hah, gituu.. Befday kitorang msg2 pn kitorg tak pnh la ada ksempatan nk smbut. Tringin jgk sbnrnya.. hahahaaa.. Tiap kli ada tarihk2 special dlm hubungan kitorg ni knfm la ktorag brjauhan. Bkn kemahuan, tp keadaan. Huhu..


Esok cuti, konfem dok umah saje. Ok la.. Ckp psl tahun baru, suma la dok bizi psl azam baru. Hoi, azam lama pun tak trtunai2 lg ni haaaa... Azam thn baru aku?? bia la rahsia.. Klu trtunai, Alhamdulillah. Lgpun thn dpn umo dh masuk 23thn. Aaarrgghhhhh... mkin meningkt umur,. Mcm tak pcya nti umo aku nak jdik 23thn. Hehehe...


BTW, tahun 2012 ni pun dh mcm2 yg jd. Suma la ada. Aku tau bkn jd kt aku sorg je kan, kt suma org pun. Apa saja kejadian. Smoga sja suma kejadian bisa mematang diri kita suma. Aku harap tahun 2013 nti akan ada lg perubahan yg trjadi kat diri aku. Baik dr segi fizikal (hahahahahaaahhh), maupn mental.. hihiii.. apa saja la. Perubahan besar maupn kecik, sikit atau byk, jnji ada yg brubah. ok, juz wait and see.. Keja byk, aku harap aku jd makin rajin utk siapkn suma keja2 dgn kadar segera. Blog pun aku harap akan rajin berapdet dari masa ke semasa..


Bkn maen lg harapan.. jgn je jdi harapan yg layu sudaaaa.... Aku sebenarnya tak tau nak taip apa lg so sbb tu aku letak tajuk gitu. Tapi bila aku dah menaip ni aku rasa mcm apa yg aku taip ni mcm takda kene-mengene ngan tajuk di atas. Hahahahahaaa.. mcm nak trgelak je aku. Adoooyaiiii... Sblm ni kan bla takda buat apa2 kn aku rasa mcm byk je idea nak menaip tp mcm mls2 je. Tp kan bila time aku bizi time tu la kerajinan nak menaip pn sma naik dgn kesibukan. So jd dh tak balance... gituuu... kdg tu keja tak setel2 pn lg, tp blog dh apdet. Eyh, acaner tu?? aku kalu bole biala keja didahulukan, blogging dikemudiankn. Waaahhh,,, kelassssss mak jemah!!! hahahahaaa...


Ok2, so lepas ni kena pastikn keja siap, blog berapdet. Baru seimbang. Bkn pemakanan je kna seimbang, kehidupan seharian pun.,.. kan,kan,kannnn...


Ok la, aku nak buat keja. Aku nak bukak HRMIS. Aku nak cek cuti. So, sila bg kerjasama pd sy ye suma!! Yeahhh!!! Semangat!!!



Wedding Cousin.

Jumaat lepas aku terbang balik Labuan. Bkn jumat lps ni..jumat lps lg 1..hihi...blk2 dr Labuan je trus aku demam. Cian sangattt... skt2 suma badan ni hah.. sib bek ari selasa tu cuti krismas, bole la rehat2 kat umah, telan panadol actifast 3bijik, trun gak la suhu pns bdn aku. Esoknya pi klinik Tanglin doktor ckp tak demam sgt dh.. Yela sbb aku dh telan panadol. Cer kalu aku lgsung tak mkn ubat, mau melarat demam aku tu.. huhuuu... Ok, sambung balik.  Kazen aku kawen. Kawen ngan pilihan hatinya. Ecewaaahhhh.... Tahniah kazen!!! Meh tengok gambar. Tak banyak sgt gmbar yg ada ngan aku. Aku amik gmbar guna tab aku ni je. Ada ckit pki kamera Kak Ina jgk..



Ni suma wakil + family dari pihak laki. Eyh, mak ngan bapak aku pun ada..hehe..

Jamal <3 Emma

Aku dan sepupu2.. ada lg ramai.. bkn ni je tauu.. kalu suma masuk mau tak cukup amik gmbar..

ni pun sepupu aku jgk.. Tudung itam tu dah kawen..

Ni abg sepupu aku.. budak kecik yg dia dukung tu ank buah kitorang..

bapak aku baju itam yg ujung belah kiri, tgh2 baju batik ijau tu bpak pengantin, belah kanan baju melayu maroon pck aku. Dorg br3 adek bradik!!

Poco2.. mck baju biru yg ujung tu la mak andam.. Dulu masa sepupu aku kawen, adek pngantin yg skang ni, dia jgk la yg mekapkn..

hebak dorg ni... giler sporting.. kalu kat kpg aku ntah mau x pck2 ngan mck2 mnari poco2 gini.. ntah2 step poco2 pun dorg xtau kut eyh.. hahaha...

Lelaki itu, our Paksu Muda. Hehehe...

Majlis belah malam. Potong kek!!

suap, jgn tak suap..

The Cake. Selamat Pengantin Baru Emma & Jamal..






Adek bradek.. dorg ni 5bradik suma. Suma pompuan. Kak Santi masa ni takda plak..

super candid!!

The Family..Suma ada ngan anak menantu, ngan cucu.. oppss,,sorg cucu takda. Iqa msa ni demam.. siann... Mak long kawen ko saket plakkk..

kami.. masa ni mmg super kecoh giler.. dgn suma nk trjerit2.. hahahaaa..

Hantarans.. gubahan sgt superb!!! Dari pengantin pompuan, kpd pengantin laki.. suma ada 9dulang.. Tema hijau gituuu..Coklat tu je yg wat aku teruja, tp syg bkn utk aku.. hahahaaa..

Anak buah aku, Qaid Iqbal Rahman.. asek nak cari Ibu die je. Umo bru setahun lebih, tp slamber je mkn gula2 HACKS kaler itam yg pedas brangin giler tuuuu... Mummy start miss u laaa... ;-(

Hantarans again.. from pengantin laki kpd pengantin pompuan. 7dulang.. the jam tangan (takda dlm gmbar sbb dh kna smpan) super lawa la kazen!!! Lucky its yours..



mak ngan bapakku.. Mak dan bapkku, nti esok lusa ankmu ni kawen harus ada jgk yah gmbar sperti ini.... hihiii...







Lengkap adek bradek bapak.. suma ada..



Its karoke time.. Sesi mencari lagu.. dr ptg aku cari lagu tu tau..

hoyeahhh!!!

The cousins also karoke.. they duet the lagu Anggapanmu, by Ziana Zain.. 





Alhamdulillah, selesai suda majlis di kedua2 belah pihak. Masa buat kat belah laki aku tak balik la. Padahal sekampung ngan aku je kut.. hihi... Dari rumah aku mcm dr opis ni nak ke sogo je. Bole jln kaki.. hehehe... So, SELAMAT PENGANTIN BARU COUSINS. Tahun dpn smbut raya kita suda bole sama2.. yeeaaayyy!!!!

   




























Jumpa Artis...

Lokasi : KL Festival City Mall, Setapak
  
Lokasi : Watsons Semua House, Jln. TAR

Lokasi : Central Market, KL





Dapat jumpa ngan Adi Putra tu yg paling aku tak sangka. Masa tu baru lepas beli barang ngan Kak Abby. Kalu Kak Abby tak bagitau Adi Putra kat depan mmg aku tak prasan la sbb masa tu pun aku men jalan je. Hahahahaaha... Eksaited punya pasal sampai lupa nak ucap tima kaseh kat Adi Putra. Hihihi... Esoknya kat opis aku tunjuk gambar ni kat Kak Wati, mau meroyan dia nengok. Dia kan minat giler ngan Adi Putra ni. Hehehe... siap bole wasap2 lg ngan bini Adi Putra. Huhuuu... hebak!!! hehe..


Jumpa Dato' Siti tu plak masa aku ngan Kak Aida pi kat Semua House la kan, pe lagik... masa tu tak tau pun TokTi nak mai, baru tau pun sbb Kak Shima yg bgth. So kitorang pegi SH sambil mnyelam minum air le kan. X dpt nak brgambar sbb tak beli pun produk SimplySiti nye tu. Dpt tgk dpn2, amik gmbar camtu je pn jadik le kannn... hihiii... (kali ke2 dapat tgk TokTi)


Mia Sara. Masa tu kitorang ber3, aku, Kak Abby ngan Ita. Kitorang jln2. Masa kat CM ni dari jauh aku trtengok bapak Mia Sara. Hahahahaaa.. hebak tak, bapak dia pun aku knl. Hehehe.. Comel jek Mia ni. Siap ngan beg tangan lg. hihiii..

21/12/2012

Labuan,here i come!!!

Jap gi nak terbang... terbang ke Labuan..cuti kejap je..juz stay for 3days and 2 night...blk ni pn sbb sepupu aku nak kawen.Aku penah cite pasal dia dlu.Kat entry yg lps2 laaa....xkose nak cari ni...hihi...koreng godek la entry2 aku yg lps tu..


Aku hepy sangat2,campur rasa sedih. Sebab dia dh nak kawen.Bkn tak suka,tp sukaaaaaaaaaaaaa sangatttt!!! Tak sabar nak sampai.Ramai dh family dtg.Yg jauh, yang dekat, suma mai. Hehe...


So,to my beloved cousin forever, Selamat Pengantin Baru.Semoga jadi isteri yg solehah.Xtau mo ckp apa lg.Yg pasti,ndak sbr mo jmpa kau....tunggu yah.


Labuan, aku datang!!!!!

posted from Bloggeroid

Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......