08/12/2011

OMBAK RINDU.

Assalamualaikum korang...


Hai sumanya, sehat tak?? jangan sakit-sakit ye, kene sehat-sehat bia cergas cket. Aku je ni yang macam nak kene saket gigi. Iyela sebab skang aku rasa gigi geraham kat bawah belah kanan sangat ngilu. Sakit weeeiiiii... Kalu minum air terasa sangat ngilu dia. Kalu aku amik air semayang pun, nk berkumur-kumur tu memang terasa giler kesakitan + kengiluan kat gigi aku ni. Terpaksa aku berkumur kat belah kiri.. Haahahaahhh... Orang cakap, sakit gigi ni sakit yang paling sakit. Aduuuhhhh.. sakit yang sakit camna tu, aku pun taktau la. Siyesli, aku sendiri memang tak penah kene serang lagi ngan sakit gigi ni. Salu terasa cuma ngilu-ngilu cam skang ni jela. Parah weyh kalu kene sakit gigi ni. Kang tak pasal-pasal ada jugak aku amik mc ni karang. hehe..


Ok la, berbalik pada tajuk entry aku kali ni, pasal Ombak Rindu. Aku sure korang suma pun dah tau pasal Ombak Rindu ni kan. Filem ni tengah hangat diperkatakan skang ni. Novel die pun orang dah dok bizi mencari nak baca balek. Aku baca blog para-para blogger len kan, kebanyakan dorang suma dah dok bizi jugak meng'review' kan filem OR ni. Korang dah tengok belum?? Aku??? aku dah tengok dah minggu lepas. Tengok kat Brem Mall Kepong je kauuuu.. ngan Kak Aini ngan Kak Izza skali. (Kira dah basi punya cita ni hah...)huhu... Bagi aku la kan, cita ni takda la best sangat pun. Tapi bole la kut.. suam-suam jari gituuuu... Tapi bagi aku lagik, filem OR ni jugak aku asa filem melayu yang ditayangkan paling lama. Kalu tak silap aku betul-betul 2jam jugak la masa tayangan aritu.


Firstly, korang dah baca belom novel OR ni??? Kalu belom, pi baca dulu skang sebelom korang tengok filem dia. Sebab takut kang korang ada yang tak paham pulak naya wei. Tak pasal-pasal rasa nyesal tgk filem ni sebab tak bape nak paham sangat. Aku dah baca novel ni. Seingat aku, novel OR ni adalah novel yang kedua aku baca sejak aku mula-mula terjerumus masuk ke alam minat baca novel ni. Kalu tak silap aku tym tu aku tgkatan 1 @ 2. Novel yang mula2 skali aku baca tajok dia Cinta Pertama. Tym tu aku darjah6. Dahsat kan aku, sejak skola rendah lg dah reti baca2 novel ni suma. Hehehe... Gitu la, nama pun suka membaca tak kira pape pun akan dibaca jugak espesyelli novel-novel nila.. Love story orang bilang..heheee..



Sambung balik cita pasal filem OR ni tadi kan. Aaron Aziz sebagai watak Harriz. Bole tahan. Sesuai la kut. Lisa Surihani pegang watak Mila. Not bad. Maya Karin pulak sebagai Izzah, kira watak utama ni dia la. Tapi, bagi aku macam tak berapa nak sesuai pulak bila MK yg bawak watak tu. Itu bagi aku la, taktau bagi korang camna. Tapi kebanyakan cita dari mana-mana orang yg aku dengar seolah-olah watak MK sebagai Izzah tu sangatla menjadik dan berkesan. Ok fine, pandangan & pendapat setiap orang kan berbeza,baik dari segi keburukan maupun kebaikan ye. Korang jangan pulak lepasni nak pedajal kat aku gara-gara bagi komentar macam ni.. Kut-kut kat luar tu ada peminat MK abis aku. Heheheeee... Filem ni, sedih tu memang sedih. Sebab aku sempat jugak la nangis tau.. Jiwa sensitip gituuu..


Tapi yang tak best pasal filem ni, setiap babak dia aku rasa macam singkat sangat. Sebabnya kan, ada satu babak tu(aku lupa daaaa...) belum sempat aku tangkap feeling dia dah pi babak len pulak. Tak ke haru ko rasa??? Pastu kan, dalam pada aku tengah layan filem tu kan, sempat jugak la terdetik dalam atiku macam rasa nyesal pulak beli tiket wayang. Tym tu aku asa macam bek la aku pi layan muvi len. huhuuuu...


Kat opis pulak, bila kakak-kakak dok tanya pasal cita ni, aku pun citala pape yang patut. Yang tak patut pun aku cita jugakla.. Aku cakap kat dorang, aku tak sajes sangat dorang pi beli tiket wayang ni. Bek la tunggu je movie ni dorang share kat network opis. Tengok kat opis layan la. Tak pun tunggu jela kuar kat astro byond ye. Heheheee... sampai camtu skali ye..


Pape pun, kalu korang dah tengok, korang nilai la sendiri. Korang feel la sendiri. Ekceli aku malas nak cita banyak-banyak pasal cita ni. Kang aku cita suma psala cita ni korang pulak dah tak bape nak saspender ye kan... hahahahaaahh...














Ok, tima kaseh sudi baca!!! Sayang korang!! ^_^



Jangan lupa KLIK ye!!!


No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...