17/12/2011

Petang Hari Dok Pekena Mi Udang Mak Jah..Terbaeeeeeekkkkk...

Assalamualaikum korang...


Hai suma.. selamat malam. Dah tido belom?? kalu belom, teruskan bacaan anda.. Heheee.. Dari petang tadi lagi aku mo apdet blog ni tapi aku taktau mo cita pasal apa. Tapi petang tadi lepas je balik dari makan mi udang Mak Jah tu terus terasa bersemangat nak apdet. Bersemangat nak apdet blog sebab baru ada cita. Cita apa??? hah, opkoz la nak cita alkisah makan mi udang petang tadi.. Yuhuuuu...


Ok, dengan ini aku menceritakan ye. Kisahnye gini.. Petang tadi abg zul datang umah gi amik duit sewa umah, sekaligus tengok kipas yang dah lama buat hal tula. Tapi alhamdulillah, kitorang dah beli kipas siling baru. Potong dari duit sewa.. So harapnye kipas siling yang baru ni jangan la pulak mo buat hal sama seperti kipas siling yang dah lama tu ye.. hehe..


Berbalik pasal abg zul tadi. Tuan umah yang sangat sporting. Aku rasa susah kut nak jumpa tuan umah yang macam tu. Hehehe.. Abg zul, dia dah kawen. Istri sorang, setakat nila. Alhamdulillah. Huahuahua... Anak pulak dah sepasang, lakipompuan. Umah dorang tak jauh dari umah kitorang sewa ni. Tiap bulan je kalu kitorang bagi duit sewa umah, ade je yang abg zul bagi. Kalu tak tapaukan makanan, dia bawakan la apa saja. Heheheeee... best kut. Oh ye, aritu aku penah cita pasal aku pi kenduri kawen kat umah abg zul kan. Alaaah, yang abg ipar dia kawen tuuu.. Gambar aku tak aplod sebab abg zul tak bagi lagi gambar yang aku mintak tu.Kang dah dapat gambar tu suma aku aplod la ye..


Alkisahnya petang tadi pulak.Opppsss, sebelom tu. Pagi tadi nak masuk ke tengahari, kitorang makan nasi lemak tau. Kak Aini bangun pepagi masak nasi lemak. Sedap weeii.. Kak Su ngan husband pun ada mai gak skali. Anak dorang, c Faiqh, masyaAllah.. Very danakal boy. Hahahahaaahhaha.. Ok, petang pulak abg zul yang datang umah. Lepas abg zul bukak kipas lama tu, dia ajak kitorang kuar. Dia nak belanja makan lettuuuuuwwww... hikhikhik... aku sukaaaaa.... Dah masuk keta, abg zul tanya, nak pi mana?? Aku terus jawab, gi Mekdi. Yela, kan teringin sangat nak makan beger prosperity tuuu..^_^ Korang dah makan ke yang tu?? huhuuu.. Dah sokseksoksek tanya nak pi mekdi mana, last-last abg zul cakap nak bawak pi makan mi udang. Huh??? mi udang?? sound guuuuudddd.... hehe.. Ok la, pi makan mi udang pun mi udang laa.. Abg zul ni pun 1 la, hampas kelapa betol kan.. Tadi kemaen dok tanya nak pi mana last-last dia jugak yang bagi cadangan. Huuuuhh...-.- Kalu dari tadi tu tak payah tanya nak pi mana kan senang. Huhuhuuu..


Jalan punya jalan, rupanya restoran tu kat area wangsa maju. Sampai je, terus oder yang spesyel. Opkoz le Mi Udang Special kaaannn.. Hihihiiii.. Aku ngan Kak Aini makan kemaen selera lagi korang. Udang dia, toksah cakap laa.. Besar pun besar punyaaaaa, fresh pun opkoz fresh laa, kuah mi udang memang terbaek dari ladang wa cakak luuu. Tapi tula, yang aku tak puas ati mi udang tu dia macam kurang sayur. Kak Aini cakap mi udang tu memang sayur kurang sebab dia lebih fokus kepada udang. Yela dah nama pun mi udang, opkoz udang kena lebih. Hehehehee.. Abg zul pulak oder nasi goreng udang special. Rasanya bole tahan jugak laa. Air pulak, kak aini oder sirap laici. Aku ngan abg zul oder tembikai laici. Aku teringat kat seseorang tiap kali minum tembikai laici tu. Sebab tu suka oder air tu sebab orang tu yang kenalkan aku air tembikai laici. Sedap!! Heheeehehe... Jadik rindu pulak sama dia.. huhu.. Oooppsss, larik dari tajuk daaahhh... hahahaaahaha.. ok,ok..


Kenyang giler lepas makan mi udang semangkuk tu. Restoran Mi Udang Mak Jah tu memang terletak di kawasan Wangsa Maju. Dekat-dekat ngan area Wangsa Walk tu jugakla. Balik tu pulak, lalu kat depan Restoran Cheng Ho. Alaaaaahh,, kedai makan yang Amy Search punya tu bah.. Huhu.. Tapi yang tak bestnya kan, aku terlupa nak amik gambar sebelom makan tadi. Kalu tak, kompem air liur korang mesti tengah meleleh dah skang ni sambil baca enrty aku kalu tengok mi udang tu tadi. Muahahahahah.. So korang suma, lepasni jangan lupa ye pegi jugak la pekena mi udang mak jah tu kat Wangsa maju. Terbaeeekkkk..!!!!














Ok, tima kaseh sudi baca!! Sayang korang!! ^_^







4 comments:

  1. ehem. dah ade camera besar jgn simpan je. tunjuk la gambanya sekali kt blogger. hihihihi

    ReplyDelete
  2. Uik...ehem!!!Kamera besar mn pulok niiiii...hihihiiii...BTW,sy suda follow blog awk. Tima kaseh ye sbb sudi singgah sini.. Rajin2 la singgah lg ye..hihiii...^_^

    ReplyDelete
  3. xtau plak dkt area wangsa walk tu ada kedai mee ni..huhuhu..lps ni nk cuba gak laa

    ReplyDelete
  4. @Ayanuts~ iye, ade..pi la sana..try Mi Udang Mak Jah Kuala Sepetang ni.. sedaaaap.. mmg trbaek!!!

    ReplyDelete

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...