31/12/2012

Borak2 Hujung Tahun..

Yeah, blog dah apdet. Gigih beno aku pulun menaip. Byk lagi aku nak citekn tp nti la dulu. Yg penting, majlis kawen sepupu aku tu dh aku blogkn pn. Hehehe.. Arini kat opis sunyi giler. Bos2 suma cuti. Yg len pn ramai gak cuti. Aku je tak cuti. Berjaya jgk thn diri dri cuti. Yela, cuti dah abis macam ni laaa... Cer kalu cuti aku ada lagi mau aku pun ikut bercuti jgk skang. Tp aku fikir2, kalu aku cuti pun bkn ada benda nak buat sgt. Stakat dok umah tgk tv bosan weyh!!!


So, meh la kita borak2 sikit. Bbrapa jam je lagi dh nak masuk tahun 2013. So, apa plan mlm ni?? ada sesapa nak ajak aku pi sambut niu yer ke?? hehehe.... takpe la, aku dok umah jela.. Tgk bunga api. Mesti ada punya kannn... Mlm td Man kol. So kitorang borak2. Borak2 dlm fon jela. Cinta jarak jauh begini laa.. Telefon jela yg mghubungkn..Ececeeehhh.. Tnya dia, thn baru nak pi mn?? dia ckp dok umah jela. Tak pi mn2 pun.. hehehe.. takpe la, samela kite yang ooiii.. kalu dia ada kat sini bole gak pi jln2. Kalu aku ada blk Miri pun bole jgk la smbut niu yer sma2.. kan?? hehe.. 4thn kitorg kapel, skali pun tak pnh la dpt nk smbut thn baru sama2. Bkn la smbut cmne pn, mksud aku yela, mcm tgk bunga api tu kan, jln2 ke.. hah, gituu.. Befday kitorang msg2 pn kitorg tak pnh la ada ksempatan nk smbut. Tringin jgk sbnrnya.. hahahaaa.. Tiap kli ada tarihk2 special dlm hubungan kitorg ni knfm la ktorag brjauhan. Bkn kemahuan, tp keadaan. Huhu..


Esok cuti, konfem dok umah saje. Ok la.. Ckp psl tahun baru, suma la dok bizi psl azam baru. Hoi, azam lama pun tak trtunai2 lg ni haaaa... Azam thn baru aku?? bia la rahsia.. Klu trtunai, Alhamdulillah. Lgpun thn dpn umo dh masuk 23thn. Aaarrgghhhhh... mkin meningkt umur,. Mcm tak pcya nti umo aku nak jdik 23thn. Hehehe...


BTW, tahun 2012 ni pun dh mcm2 yg jd. Suma la ada. Aku tau bkn jd kt aku sorg je kan, kt suma org pun. Apa saja kejadian. Smoga sja suma kejadian bisa mematang diri kita suma. Aku harap tahun 2013 nti akan ada lg perubahan yg trjadi kat diri aku. Baik dr segi fizikal (hahahahahaaahhh), maupn mental.. hihiii.. apa saja la. Perubahan besar maupn kecik, sikit atau byk, jnji ada yg brubah. ok, juz wait and see.. Keja byk, aku harap aku jd makin rajin utk siapkn suma keja2 dgn kadar segera. Blog pun aku harap akan rajin berapdet dari masa ke semasa..


Bkn maen lg harapan.. jgn je jdi harapan yg layu sudaaaa.... Aku sebenarnya tak tau nak taip apa lg so sbb tu aku letak tajuk gitu. Tapi bila aku dah menaip ni aku rasa mcm apa yg aku taip ni mcm takda kene-mengene ngan tajuk di atas. Hahahahahaaa.. mcm nak trgelak je aku. Adoooyaiiii... Sblm ni kan bla takda buat apa2 kn aku rasa mcm byk je idea nak menaip tp mcm mls2 je. Tp kan bila time aku bizi time tu la kerajinan nak menaip pn sma naik dgn kesibukan. So jd dh tak balance... gituuu... kdg tu keja tak setel2 pn lg, tp blog dh apdet. Eyh, acaner tu?? aku kalu bole biala keja didahulukan, blogging dikemudiankn. Waaahhh,,, kelassssss mak jemah!!! hahahahaaa...


Ok2, so lepas ni kena pastikn keja siap, blog berapdet. Baru seimbang. Bkn pemakanan je kna seimbang, kehidupan seharian pun.,.. kan,kan,kannnn...


Ok la, aku nak buat keja. Aku nak bukak HRMIS. Aku nak cek cuti. So, sila bg kerjasama pd sy ye suma!! Yeahhh!!! Semangat!!!



Wedding Cousin.

Jumaat lepas aku terbang balik Labuan. Bkn jumat lps ni..jumat lps lg 1..hihi...blk2 dr Labuan je trus aku demam. Cian sangattt... skt2 suma badan ni hah.. sib bek ari selasa tu cuti krismas, bole la rehat2 kat umah, telan panadol actifast 3bijik, trun gak la suhu pns bdn aku. Esoknya pi klinik Tanglin doktor ckp tak demam sgt dh.. Yela sbb aku dh telan panadol. Cer kalu aku lgsung tak mkn ubat, mau melarat demam aku tu.. huhuuu... Ok, sambung balik.  Kazen aku kawen. Kawen ngan pilihan hatinya. Ecewaaahhhh.... Tahniah kazen!!! Meh tengok gambar. Tak banyak sgt gmbar yg ada ngan aku. Aku amik gmbar guna tab aku ni je. Ada ckit pki kamera Kak Ina jgk..



Ni suma wakil + family dari pihak laki. Eyh, mak ngan bapak aku pun ada..hehe..

Jamal <3 Emma

Aku dan sepupu2.. ada lg ramai.. bkn ni je tauu.. kalu suma masuk mau tak cukup amik gmbar..

ni pun sepupu aku jgk.. Tudung itam tu dah kawen..

Ni abg sepupu aku.. budak kecik yg dia dukung tu ank buah kitorang..

bapak aku baju itam yg ujung belah kiri, tgh2 baju batik ijau tu bpak pengantin, belah kanan baju melayu maroon pck aku. Dorg br3 adek bradik!!

Poco2.. mck baju biru yg ujung tu la mak andam.. Dulu masa sepupu aku kawen, adek pngantin yg skang ni, dia jgk la yg mekapkn..

hebak dorg ni... giler sporting.. kalu kat kpg aku ntah mau x pck2 ngan mck2 mnari poco2 gini.. ntah2 step poco2 pun dorg xtau kut eyh.. hahaha...

Lelaki itu, our Paksu Muda. Hehehe...

Majlis belah malam. Potong kek!!

suap, jgn tak suap..

The Cake. Selamat Pengantin Baru Emma & Jamal..






Adek bradek.. dorg ni 5bradik suma. Suma pompuan. Kak Santi masa ni takda plak..

super candid!!

The Family..Suma ada ngan anak menantu, ngan cucu.. oppss,,sorg cucu takda. Iqa msa ni demam.. siann... Mak long kawen ko saket plakkk..

kami.. masa ni mmg super kecoh giler.. dgn suma nk trjerit2.. hahahaaa..

Hantarans.. gubahan sgt superb!!! Dari pengantin pompuan, kpd pengantin laki.. suma ada 9dulang.. Tema hijau gituuu..Coklat tu je yg wat aku teruja, tp syg bkn utk aku.. hahahaaa..

Anak buah aku, Qaid Iqbal Rahman.. asek nak cari Ibu die je. Umo bru setahun lebih, tp slamber je mkn gula2 HACKS kaler itam yg pedas brangin giler tuuuu... Mummy start miss u laaa... ;-(

Hantarans again.. from pengantin laki kpd pengantin pompuan. 7dulang.. the jam tangan (takda dlm gmbar sbb dh kna smpan) super lawa la kazen!!! Lucky its yours..



mak ngan bapakku.. Mak dan bapkku, nti esok lusa ankmu ni kawen harus ada jgk yah gmbar sperti ini.... hihiii...







Lengkap adek bradek bapak.. suma ada..



Its karoke time.. Sesi mencari lagu.. dr ptg aku cari lagu tu tau..

hoyeahhh!!!

The cousins also karoke.. they duet the lagu Anggapanmu, by Ziana Zain.. 





Alhamdulillah, selesai suda majlis di kedua2 belah pihak. Masa buat kat belah laki aku tak balik la. Padahal sekampung ngan aku je kut.. hihi... Dari rumah aku mcm dr opis ni nak ke sogo je. Bole jln kaki.. hehehe... So, SELAMAT PENGANTIN BARU COUSINS. Tahun dpn smbut raya kita suda bole sama2.. yeeaaayyy!!!!

   




























Jumpa Artis...

Lokasi : KL Festival City Mall, Setapak
  
Lokasi : Watsons Semua House, Jln. TAR

Lokasi : Central Market, KL





Dapat jumpa ngan Adi Putra tu yg paling aku tak sangka. Masa tu baru lepas beli barang ngan Kak Abby. Kalu Kak Abby tak bagitau Adi Putra kat depan mmg aku tak prasan la sbb masa tu pun aku men jalan je. Hahahahaaha... Eksaited punya pasal sampai lupa nak ucap tima kaseh kat Adi Putra. Hihihi... Esoknya kat opis aku tunjuk gambar ni kat Kak Wati, mau meroyan dia nengok. Dia kan minat giler ngan Adi Putra ni. Hehehe... siap bole wasap2 lg ngan bini Adi Putra. Huhuuu... hebak!!! hehe..


Jumpa Dato' Siti tu plak masa aku ngan Kak Aida pi kat Semua House la kan, pe lagik... masa tu tak tau pun TokTi nak mai, baru tau pun sbb Kak Shima yg bgth. So kitorang pegi SH sambil mnyelam minum air le kan. X dpt nak brgambar sbb tak beli pun produk SimplySiti nye tu. Dpt tgk dpn2, amik gmbar camtu je pn jadik le kannn... hihiii... (kali ke2 dapat tgk TokTi)


Mia Sara. Masa tu kitorang ber3, aku, Kak Abby ngan Ita. Kitorang jln2. Masa kat CM ni dari jauh aku trtengok bapak Mia Sara. Hahahahaaa.. hebak tak, bapak dia pun aku knl. Hehehe.. Comel jek Mia ni. Siap ngan beg tangan lg. hihiii..

21/12/2012

Labuan,here i come!!!

Jap gi nak terbang... terbang ke Labuan..cuti kejap je..juz stay for 3days and 2 night...blk ni pn sbb sepupu aku nak kawen.Aku penah cite pasal dia dlu.Kat entry yg lps2 laaa....xkose nak cari ni...hihi...koreng godek la entry2 aku yg lps tu..


Aku hepy sangat2,campur rasa sedih. Sebab dia dh nak kawen.Bkn tak suka,tp sukaaaaaaaaaaaaa sangatttt!!! Tak sabar nak sampai.Ramai dh family dtg.Yg jauh, yang dekat, suma mai. Hehe...


So,to my beloved cousin forever, Selamat Pengantin Baru.Semoga jadi isteri yg solehah.Xtau mo ckp apa lg.Yg pasti,ndak sbr mo jmpa kau....tunggu yah.


Labuan, aku datang!!!!!

posted from Bloggeroid

29/11/2012

KFC

Aku kan dari kemaren lg kut dok teringin nak mkn KFC. Sampai ke arini tak mkn2 pun lagi. Ni kalu aku tgh pregnant konfem baby kuar nati asek meleleh je air liur sbb mak dia msa pregnat kempunan tak dpt makn kepsi. Waaahhhh... sampai camtu skali imaginasiku.. hahah.. Pagi tadi aku beli kue karipap ngan cekodok ke cucur aku pun tak pasti nak panggil apa. Ada sayur2, pastu sedap la. Bole dikatakn tiap2 ari jgk la aku beli kue tu. Karipap pun sama. Aku kan hantu karipap. Mmg fevret aku la kuih karipap tu. Nak paggil aku minah karipap pun aku tak kesah tapi aku idak le sama mcm si minah karipap dlm cite tv1 tu sampai pandai beno wat karipap letak inti telor. Sedap woooiiii...


Pastu pagi td aku brekfes mkn tu jela. Mkn kueh tu. Tu pun kan pagi td msa nak beli tu bru sedar yg dompet aku trtinggal kat opis. Pinjam la duit 2ringgit ngan kak abby. Hihiii.. Sampai opis pagi td tgk dompet aku kat atas laci, bkn dlm laci tau. Kalu org prasan, nak mencuri ke, mmg ilang ah. Tgh hari ni aku tak mkn lg tau. Lapar?? mcm tak.. waaahhhh.. klu tiap2 hari rasa begini hebak giler. Kompom kurus!!! hahahaa... Tadi kan perasaan aku mcm tak keruan kan, so aku apdet la status kat pesbuk, bagitau yang aku rasa mcm nak menangis. Takde rasa len, nak nangis je. Pastu aku masuk pantry, dok nangis la teresak. Hok alloohh mak jemah... Aku pun xtau napa. Perasaan mcm tak keruan je aku ni. Mcm perubahan hormon. Eiiiii... entah pape. Hehee.. 


Wei, ni pun keja aku tak siap lagi ni. Asek dok pikir pasal kepsi je. Nak mkn esok ke, ptg ni?? tgk la nti.. Ke nak kuar skang gi beli pastu mkn sorg2 kat pantry opis. Hehee.. Ni tgh menaip smbil mkn mangga yg masam giler. Btl2 dah sama sebijik mcm org ngandung tauu.... Eyh, td aku ckp aku nak nangis kan, pastu aku nangis kat dlm pantry. Hah, lps nangis tu td bru rasa lega. Aku ni kan cengeng byk, bkn ckit tau. Asek2 rasa nak nanges je. Huhu.. Lepas nangis baru ok. Hihii.. 



Sbb aku nampak muka atok ni la yg wat aku teringin beno nk mkn kepsi...




Woi, sedapnyeeeee... ni sapa punya entah aku men cilok je gambar. Hahahaaa...







                      

Terliur tak?? ok silakan pergi ke mana2 saja restoran kepsi berdekatan anda dgn kadar segera. Hikhikhik... :-P





Hujung tahun kannn...

Keja banyak... tapi idak le byk beno.. sedang2 jela. Tp aku suka. Aku suka kalu ada keja, pastu aku pun semangat nak buat keja tu. Tapi aku tak suka kalu aku tgh syok2 buat keja tapi tetiba ada samting kasi spoil aku punya keja. Paling aku tak suka!!! Contoh mcm skang la kan, kat opis ada org nak tanggung keja. Aku kena buat surat, buat memo, buat ini, buat itu. Tapi takdela menyusahkan pun, sbb dah memang keje aku kan. Pastu bila mana aku perlukan sesuatu maklumat, tapi dorg tak bole nak bagi, hah, kan ke kat ctu dah nmpak dah yang keja aku sangkut, urusan dorg pun sangkut. Cewah, urusan la sangat. Hehee..


Mcm skang kan, dah nak ujung tahun kan, so aku kena setelkan suma cuti2 pegawai kat bahagian aku. Wah, pegawai gituu.. Pagi2 dah kena bukak HRMIS, cek status cuti, cek baki cuti, cek sejarah cuti. Kadang2 aku jadik pening dgn bab cuti ni. Aku kan paling tak suka bab kira2, ok senang ckp tak suka Matematik laa.. aku lemah Mate, dan sgt tak suka bab kira2. Hahahahaa.. kantooiiii... Dulu SPM subjek Matematik aku dpt E, ke D. Cenggitu la.. tengok kan, betapa aku sangat lemah mata pelajaran yang 1 tu.


Ok, sambung balik psl keja aku. Pastu kan aku kena amik tau lagi psl baki cuti dorg tu kan, brapa hari dorg nak simpan utk thn dpn, brapa hari jgk dorg nak smpan utk GCR. Kalu cuti dah tinggal 0 hari tu senang le keje aku kan. Hihiii... asek nak seneng aje.. Mcm aku le tu, cuti aku tahun ni dah abis. Mmg tak bole nak cuti pun lg dah. Kalu nak pun kene pi jumpa doktor mintak MC jela. Tu pun kalu sanggup nak lepaskn 50hengget cam gitu je. Aku ni berpikir jugak tau. Hahahahahaa.. tau takut. So dalam 2,3 hari ni asek dok mengadap bab cuti2 ni je la aku. Yela, td dah ckp kan, dh mmg keje aku. Tapi dlm msa yg sma tetap sempat utk bukak blog ye. Hahahahahaa... tetap bole utk curi2 baca blog. ^_^



Oh ye, ckp psl cuti lg, kazen aku kan nak kawen bln 12 ni kan. Kawen kat Labuan la. So kalu nak pi aku kena amik cuti le kan. Dah nak wat cane cuti aku takde. Kalu nak pi jgk aku kene amik flight jumaat mlm le jwbnye. Pastu kene blk KL ari ahad. Isnin dah kene keje. Majlis belah laki buat kat Miri, kat kampung aku. Kalu aku nak pi pun aku kene buat mcm tu jgk la. Flight jumat mlm, blk KL ari ahad. Adoooohhhhhh..... rasa hepy bila dorg nak kawen, tp sangat sedih kalu tak dpt dtg ok. T_T



Eyh, sambung balik psl cuti. Ni aku apdet blog ni pun sbb sistem HRMIS tu tetiba tak bole bukak. Kalu ikutkan esok la patutnya tapi arini entah kenapa. Aku kena print out kan penyata cuti suma pegawai. Lagi2 psl 2 org tu yg kene buat tanggung keje tu kan. Kalu tak tergendala jgk la keja. Hurrrmm... Aku tanak jadik mcm awal tahun aritu. Yela, kan aku cuti kan, lama pulak tu. Sampai mak aku bole tnya nape aku cuti lama sgt. Yela, sbb cuti bkn pada hari raya, mmg le kene tnya. So suma psl cuti ni yang patutnya aku siapkan, tapi aku x smpat nak siapkn, tp org len yang buat, alih2 aku yang kene hentam terok. Oh, takmo dahhh... Aku kalu bole tak suka jugak org buat keje aku. Keje aku bia aku le setelkn. Kalu ko reti sgt ko amik suma pi buat sampai siap. Hah, gitu le. Lagi aku ni jenis tak bole kene desak, kene paksa, gtu la.. Aku kalu ada keje, kalu mood tgh rajin, mmg nak pulun buat suma sampai siap, sampai keje abis, sampai meja kembali kemas, kembali licin tanpa sebarang keja yang berlambak. Kadang over tau. hahahaaa.. tapi begitu la aku. Tapi kalu aku malas, hah mmg malas giler2 sampai fail2 byk nak berapdet pun aku buat dunno je. Nampak tak kemalasan aku tu??? kihkihkih... kdg aku punya rajin ngan malas mmg sama2 over tau. huahuahuaa.. :-P



Kadang kalu kene tegur tu, takdela aku sampai nak melenting pun. Aku dengar jela. Tadah je telinga. Nak melawan balik mmg tak kosa la aku. Eyh, kadang ada msanya mmg aku menjawab ok.. hahahaa.. Sbb aku pikir mcm2. Aku pikir yang aku paling muda kat opis aku, kat bahagian aku ni, so tak baik melawan2. Dengar je suda. Makan dalam ke, sentap ke, itu aku jela. Sbb pikir nak sentiasa disenangi ramai kan, *yeke disenangi??* nak keje lama kat sini *tp dh mntak pndah dah* so kene la baik2 je. Mcm lagu Wali Band tu, Baik2 Sayang tuu.. gituuu.. Lagipun aku ni jauh dr family, kat sini takda sapala sgt. Yg ada pun kwn2 kat opis jela, ngan kwn2 serumah. Ada pape kang ngan dorg jgk le nak mengadu kan.. Kalu ikutkn aku ni jenis keras kepala jugak tau, kuat melawan pun iye, degil tahap tak bole nak bendung lagi dah.. Hehe... Kadang2 kalu aku dah marah sgt tu mmg mulut aku jela tak reti nak diam. Menyumpah seranai bagai kat org mmg tak dinafikn dah. Hihiii... :-D


Eyh, ni dah bukan mcm ujung tahun nya cite ni, ni dh mcm luahan sepanjang tahun. Hahahahaa.. takpa, takpa, bkn salu pun kan. Ni baru btl2 meluah perasaan. Ni baru btl2 luahkan apa yang ada dlm hati, dlm fikiran.. gituuu.. Ni kalu menulis dalam buku diari yg btl2 ni, sah2 tangan aku krem gara2 pegang pen. Nak tulis karangan sebanyak ni mmg pitam la wei. Ni pun menaip dah aku rasa kebas je jejariku menari atas papan kekunci. Wah, ayat... hahahaaaa...  



Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......