30/07/2012

Macam2 hal....

Assalamualaikum...




Kalu korang prasan, suma gambar kat dalam blog aku dh hilang... Hilang pi mana aku pun tak tau la.. Aku pun pelik camne bole jadi gitu. Tapi xpa la, abaikn saja.. bukannya penting sangat pun.. huhuuu.. Tapi aku rasa macam aku tau2 je ape sebenarnya. Maksud aku, macam aku tau camne gambar2 tu suma bole hilang. Kalu ikutkn hati macam nak aplod balik je suma gambar2 tu, tapi malas pulak. Dah jadik 1keje nak kene aplod balik suma gambar2 tu kan... takpa la... biarkan, biarkan, biarkan...



Dan lagi kalu korang perasan, aku dah lama tak apdet blog aku. Aku salu je bukak, cek2 komen (macamadeorangnakkomen...), baca entry orang, tu jela keje aku. Nak apdet, terasa macam malas ya ampuuunnnn.. Sebenarnya kalu diikutkn banyak je cerita. Macam2 aku nak bagitau. Tapi tula, tidak suma perkara dan cerita tu yang aku kene bagitau. Bukan aku je, korang pun sama jugak kan.. kan, kan, kaaaannnn....


Aku nak bagitau, aku dah pindah rumah baru, dengan suasana yang baru, tempat pun sememangnya baru, terletak di Kampung Baru. Hihihiiii... Iye, aku dah pindah. Sebelom ni aku banyak cita pasal tu kan. So sumanya dah jelas lg bersuluh. Aku dah tak duduk Selayang lagi dah. Suda tidak perlu bersusah2 dan berpenat lelah naek tangga sampai tingkat 4 yang atas sekali tu. Selama 3tahun yang lepas, memang sangat terasa. Setelah berfikir, berbincang, aku dah buat keputusan sendiri tanpa melibatkan sesiapa pun. Yup, pindah rumah. Huhuuu...



Aku berfikir, guna otak kepala aku sendiri. Aku berbincang, dengan mak aku. Setelah sekian lama dipendam, akhirnya terluah semuanya. Mungkin keputusan yang aku buat agak kebudak2kan, tidak matang, tidak profesional, tapi begitula aku. Tak payah dipertikaikan lagi.

 


Ok, stop pasal rumah baru. Hari ni, Ramadhan ke 10. Lagi 20 hari nak hari raya. Memang sangat ketidaksabaran.. Baju2 untuk anak2 buah dah beli, kuih2 raya suma dah tempah, tapi barang raya aku takda lagi ni. Baju raya le, ape lagik??? Tahun ni warna tema ungu aka pepel. Waaaaahhhh.... tak sabar. Tahun ni, sekali lagi berkumpul suma adek beradik aku. Abang yang di Johor, balik Miri beraya, kakak dan abg ipar serta anak2 dorang yang di Sabah pun balik Miri jugak beraya, macam tahun lepas. Dan aku, ofkoz balik jugak.


Dan, lagi aku nak bagitau. Adek pompuan aku dapat masuk U. Dapat kat UMK, Universiti Malaysia Kelantan. Rasa sebak, terharu. Satu2nya adek pompuan aku. Macam2 perasaan. 01/09/2012 ni dia kena mendaftar kat sana. Tiket flight untuk dia aku dah bookedkn siap2. So lepas raya ni pun aku kena amik cuti lagi sebab tu raya kali ni aku balik kejap je. Salunya aku lah cuti paling lama. Tapi kali ni tidak. Tapi takpa, suma demi adek pompuan yang sorang tu.


Ok, cukup suda setakat ni. Nanti ada apa2 aku cerita lagi. Yang pasti, tiap kali tengok kalender, hati rasa sangat2 tak sabar. Tak sabar nak balik Miri, nak hari raya, jumpa makbapak, adekbradek, anak2 buah, kawan2, dan yang paling best, nak jumpa Man. I miss him. Heheheee.. dah setahun tak jumpa kan.. huhuuu...

22/07/2012

Aktiviti Di Opis...

Assalamualaikum...


Hari jumaat lepas kitorang kat opis men masak2.. hahahaaa.. men masak2 la sangattttt.. Sebenarnya dah lama dah aku suarakn hasrat hati aku ni dekat kak azna. Aku nak suh dia buat demo memasak guna periuk pressure cooker aku tuu.. Yela, dah beli kemaen memahal, tetiba tersimpan je kat dalam kotak sebab tak reti nak pakai.. Ape kes daaaaahhh???


So, dijadikan cerita, hari jumaat jugak la jadinye. Macam2 yang kitorang masak. Idak le macam2 benoo.... tapi bole laaaa... Masak nasi goreng, mihun goreng, dan yang paling best siap masak rendang ayam lagi. Waaaaaahhhh.... hebak tak we olllssssss.... huahuahuaaaaa.. ok, meh tengok gamba cket.






Ini frozen food... sata ikan.. sedapppp giler... salu jumpa sata yg bungkus ngan daun pisang tu kn, tp yg ni ngan kulit popia...







Masakan yg dimasakkk... nasi goreng, sata ikan, dan rendang ayam.. mabelessssss



Yang ni mihun goreng.


Ok, dah siap masak pe lagik, makan daaaaaaaa...ll


Ni bukan suma staf kat opis ade, yg len ramai dah kuar.. yang laki plak gi semayang jumaat...



Jadik lapar balik plak bla tengok balik suma gambar2 makanan u. Muahahahaaaaaa.. matik laaa.. sabar tatyyy... brapa jam ja lg niiii..

Oh ye, video pn ade gak. Tapi nak aplod mcm x reti plak. Nanti2 la aku aplod eyk... kang korg tengok le kemaen becok nye aku becakap... hahahahaaa... ^.^

posted from Bloggeroid

1st Day Ramadhan...

Assalamualaikum... ^.^




Acaner ngan posa korang?? Ok takkk?? Heheee.. mesti best kn, buka posa ngan family, makan sedap2, kumpul ramai2..waaaahhhhh... meriah!!! Petang semalam pegi bazar ramadhan kpg baru ni, pegi ngan ita ngan kak abby. Beli macam2.. besela, hari pertama posa mmg akan terasa mo makan macam2 kan... tipula kalu korang cakap tak... hahahaa.. :-p





So, tu adalah hasil tangkapan kitorang kat bazar semalam. Heheee.. beli macam2.. makan sampai kenyang. Aku semalam tak posa pun, sebab baru lepas habis period so baru petang semalam tu mandi wajib. Tapi hari ni aku posa dahhhh... 2nd day ramadhan... hehehee...



Pagi tadi pun sahur makan nasi goreng seafood. Share ngan kak abby punya. Thanks akak!!! Cukup la untuk alas perut sehari ni. InsyaAllah...


Ok la, tak sabar nak tunggu waktu buka. Agak2, petang ni nak bukak posa makan ape pulak eyk??? Huhuuu... juz wait n seeeeee... heheee... {^,^}

posted from Bloggeroid

18/07/2012

Wedding My Classmate, Dawaty Hamid.

Assalamualaikum.... ^_^




Terasa dah lama giler tak apdet blog kan.... bukak2 jugak, sekadar blogwalking jela... takdenye mengomen pun.. sory la eykk... kalu ikutkan banyak je nak cite, tapi asek la tak menjadik. Banyak kali asek la tunda2 je pasal nak apdet blog. Ingatkn aritu nak le apdet blog pakai samsung tab aku tu, tapi idak le reti2 jugak... hihihiiii... takpa, baru lagik, so slow2 jelaaa... practice make perfect... gituuuuuwwwww....


So, kali ni nak cite pasal kenduri kawen kawan aku masa skola rendah dulu. Kitorang dulu 1 kelas dari darjah2 sampai darjah6. 2orang kawan baek aku dah kawen. Cepat jodoh korang kan, alhamdulillah... Aritu masa dia buat kenduri kat Miri aku tak dapat nak balik. Dia buat kenduri kat Miri tu pun sebenarnya aku tak tau. Aku tau pun sebab Man yang bagitau kat aku. Aku macam tak pecaya. Aku mesej Dawaty. Sedih aku cakap sebab dia kawen tak jemput pun. Pastu dia cakap dia ada invite kat fesbuk...hurrmmmmm.. mana la aku tauuuu...


Tapi takpa, sebab bila dia buat majlis kat Klang aritu, majlis belah laki, nasib baek aku dapat datang. Dapat jugak tengok kawan aku sorang ni bersanding. ok, jom tengok gambar... hehehe...







Ni khemah pengantin... gambar ni aku amik dari tingkat5, umah kakak sepupu Man.


masa ni pengantin dah duduk.. aku tak turun lagi sebab malam tu baru aku turun. Tapi tu pun dah lewat... sedih.. :-(


hadiah untuk pengantin. Aku ada post gambar ni kat dalam pesbuk aku. Siap suh teka lagik apa isi kat dalam.. macam2 je jawapan. Ade yang cakap cawan 6bijik la, ada jugak jawab coklat. Hahahahaaa.. macam2 jelaaaaaa... :-P so, agak2 korang le kan, ape kat dalam ni??? hahahahaaaa...

Salah sorang besfrend aku, Hajra. Kitorang suma umo sebaya je...





suapan kek dari kedua orangtua pengantin pompuan..

Dawaty dan emak dia..


aku nampak kurus la plak kan kat dalam gambar ni... hahahaaaa... jangan pecaya, itu suma auta semata2. Sebenarnya aku gemok, besar gedabak mengalahkan mek gajah... hahahahaaa.. :-P


Dawaty ni pakai kasut tinggi sangat nii.. bape inci entahh... sebab tu aku nampak kerdil.... hahahaaa... =_='
tudung hitam yang kat tengah2 tu mak Dawaty.




kami ber3.. Hajra, Dawaty, aku.




ni anak buah Man. hehehe.. kemaen eksaited je dorang masa aku datang umah aritu. Yela, dah lama kut aku tak penah datang gi umah dorang. Aku rasa sejak Man dah balik Miri. Sebab dulu masa memula Man le yang kenalkn aku ngan dorang ni. :-)





yang ni pulak, kakak sepupu Man, Kak su.



pengantin.

ni gambar last, tapi tak ikut urutan sangat pun. heheheee. Masa ni kitorang dah nak balik, pastu kak su pi tanya kat aku, nak naek ke tak?? aku jawab le nak. Sebab masa tu aku ingatkan dia tanya dah nak naek umah ke?? Rupanya dia maksudkn naek pelamin bergambar ngan pengantin. heheheee....
aku tak kenal ni sapa. Yang aku kenal, kak su ngan wana je. hahahaaa...


Ni Wana, anak buah Man. Dah tingkatan4. Taun depan nak amik SPM daahhhh....






Aku keliru dah masa apdet ni tadi. Sebab aku pun tak tau gambar mana yang dah masok, mana belom.. adeehhhhh... konpius tahap gabang... takpe, nti pi tengok kat pesbuk aku sebab kat pesbuk laju je aku aplod gambar.. hahahaaa.... segalanya di hujung jari plak kannnnn... hahahaaa...


Ok la, BTW, Dawaty dan Husband, Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal hingga hujung nyawa. Harap suka dengan hadiah yang aku bagi. tu.. hahahaaa.... ^_^




P/s ~~~: seronok tengok orang kawen..... heheee... {*_^}




06/07/2012

Selamat Pengantin Baru Buat Ina.

Assalamualaikum....



Saja nak ucap Selamat Pengantin Baru dekat Ina. Dia ni sebenarnya adek sepupu Man.
Arini dia nikah. Pagi tadi aku kol, dia bagitu yang dia nikah kat Bekenu jam 2petang ni.. Aku tak dapat balik. Sedih sangat2.. Aritu dorang kemaen lagik dah jemput aku. Ina tula, dah bapa kali kol aku asek ingatkan suh aku datang. Apa bole buat, keadaan tak mengizinkn untuk aku attend wedding ko la na... Sory sangat2 tau.. mintak maf byk2. Man pun mengharap aku datang... sory sayang, i can't. T__T



Ina ni muda lagi dari aku. Baru 20tahun. Sebaya dengan adek pompuan aku. Tapi tula, macam yang Man cakap ngan aku, jodoh dia dah sampai.. hurmm.. ok sayang. Baru je raya posa taun lepas kitorang berhuha2. Pastu dah siap plan lagi kononnye raya taun ni nanti nak gi jenjalan sesama lagi. Tapi nampaknya Ina dah jadik bini orang masa tu, so tak bole dah berlagak bujang macam kitorang.. Sedih tauuuu....



Tak berkesempatan langsung nak pegi kenduri kawen dia. Brapa orang dah kawan aku yang dah kawen yang aku tak dapat nak balik kampung untuk pegi majlis dorang. Ni yang tak best keja jejauh ni .. Weiiiii, aku sedih. Rasa sebak sangat. Aku sedih bukan sebab aku tak suka. Sedih sebab ilang kawan... Eeeiiiii... ntah pape kunun ilang kawan.. masih bole kawan lagi laaa.. hurmmm.. ok.. Fine..



Tapi dalam masa yang sama, aku tumpang bahagia dan gembira untuk kawan2 aku tu.. Aku doakan semoga korang bahagia slalu.. Eyh, bape kali nak bahgia daaaaaa.... heheheee...




ni la Ina. Masa ni dlm tren...otw nak balik umah aku kat selayang.. masa tu kan aku masih dok kt selayang lagi...

yang ni masa kitornag tunggu teksi.. nak jenjalan gi JJ kalu tak silap aku..



Sarina dan Sariza, aka Ina dan Ica... Dorang ni kembar. Perkara bese kalu berkawan dengan mana2 kembar, mesti tak bole nak cam yang mana 1. Tapi aku, alhamdulillah, awal2 jumpa lagi dah tau mn 1 Ica or Ina. heheheee... rindu ngan korang...








Gambar2 suma amik dari pesbuk dorang.. hihiii.. Baru td tgk pesbuk Ica, bgtahu yang Ina dah selamat nikah.. Alhamdulillah.. ^_^



04/07/2012

Sudah 3Hari.

Sudah 3hari bekerja
tapi aku masih malas buat kerja
tidak seperti hari biasa
aku rajin seperti sediakala.

Minggu pertama hari ketiga
ramai orang tiada
semua ada urusan kerja
masing2 ada agenda.

Hari rabu hari ketiga
keja banyak belambak atas meja
rasa malas sebab posa
eyh, iya kah???

Fail2 atas meja
punch kad pun atas meja
semua atas meja
apa saja yang takda
macam2 ada.

Aku bosan, aku boring
hari2 ini macam bisa bikin otak ku jadik mereng
bawak keta pegang stereng
bukan pegang piring.

Eyh sudah lah
bila menaip bikin aku lelah
idea yang ada semua punah
kini hilang lalu musnah.

Ya sudah,
mari buat kerja
walau dalam keadaan terpaksa
kita redhakan saja.


 



New Parfume!!

Assalamualaikum...







Eyh, jap.. sebelom tu nak tanye, betol ke aku eja perkataan parfume tu camtu?? ke 'perfume'?? alamaaakkkk.. aku konpius daaaa... lupa la plakkkk... hihiiii..maluuuu.. >.<


Ok, ok.... Ni sebenarnya baru je dapat tadi. Terus nak apdet. hahahaahh.. saje je tauuuu.. Dah lame sebenarnya aku order. Minggu lepas kalu tak silap. Baru hari ni aku dapat. Aku oder ngan kak wati.












Aku oder Escada Ocean Lounge. Memula aritu oder Escada jugak, tapi escada ape entah aku lupa la plak. Skali pastu aku ada beli minyak wangi botol kecik, amik escada jugak, escada ocean lounge la, pastu bau cam sedap dap dap je, terusla aku tukar oder tak amik pun escada yang akulupanamatu pastu amik escada ocean lounge ni jela.





Escada Ocean Lounge,100ml, RM70.




tetiba ade yang ni. Minyak wangi jugak. Vera Wang Princess. Kak wati bagitau sempena promosi nak raya, so dapat free yang ni la. Eyk, gtu ke???...




lepas ni feeling2 princess la akuuuuu.... ko ade??? hahahahaahh...




haaaa, nila minyak wangi yang memula aku beli kat Maju Junction aritu. Sebab bau dia yang ni cam sedap dap dap, tu yang aku tukar oder.



sekali dapat 2botol minyak wangi baru daaaa.... yeeaayyyy...saya suka!!!




ok, posing ngan minyak wangi baru. Tapi gambar kat kotak agak kelucahan sikit la..




kita tukar. Posing ngan botol pulak. Baru santek.. sedap mata memandang sesedap haruman Escada Ocean Lounge. Cewaaaaahhhh.... amacam?? bole jadi duta tak??? hahahahaahhh... veranganjelevih.







Awal2 aritu aku amik minyak wangi Midnight Fantasy, yang Britney Spears kalu tak silap. Yang botol kaler pepel, pastu macam ade blink2 kat botol dia tu kan. Bau pun sedap jugak. Pakai pun tak abis lagi tu. Aku ada beli untuk Man sekali masa tu.






yang nila...memang sama sebijik camni.




yang Man punya aritu aku beli yang ni. Dunhill Desire. Nasib baik bau pun sedap dap dap jugak. Man pun suka. hehe..





letak lam kotak, siap ada bintang2 kertas lagi. Hah, romantik tak aku??? hahahahaa...




yang kat dalam kotak biru tu gelang tangan silver. Aku beli untuk dia jugak.



Gini le rupa gelang tangan tu. Eyh, gelang tangan ke rantai tangan??? tapi yang pasti pakai di tangan ye..



dah siap balut cecantik, dah pos laju, dah selamat sampai pun.






Barang tu dah lama pun sampainya. Selamat pun. Heheheeee.. gelang tangan tu pun dia dah pakai kat tangan dia. Aku tak sempat nak tengok pun lagik. Yela, jauh kut nak balik miri semata2 nak tengok hok tu je. Gilo ko apo. Takpa, jan kasi ilang tau. Minyak wangi tu pun aku takmo ada sesapa yang guna selain dia. Hahahahaa.. pesanan dari sorang kekasih. Kihkihkih... :-P




Pastu man cakap kat aku yang dia tak sempat pun lagi nak kira jumlah bintang2 kertas tu. Aku senyum jela sebab aku pun taktau brapa jumlah bintang2 kertas tu suma. Tapi aku memang nak dia kira. Kihkihkih... Gigih tak aku blaja lipat2 kertas tu semata2 nak buat untuk dia. Memula aku blaja lipat dari pija, tapi tak reti2 jugak. Pastu awal taun aritu kan aku balik miri, cuti 2minggu. So aku blaja la pulak dari adek pompuan aku. Kemaen lagik aku semangat giler beli kertas lipat2 bintang tu banyak2. Pastu sepanjang masa melipat kertas saje. Kasi bentuk jadik bintang.



Mak aku lagi best. Dia siap suruh aku letak dalam botol kaca lagik bintang2 tu suma. Hahahahahaa.... memang aku terpikir camtu, skali dah tak sempat nak cari botol kaca. Balik KL aku sambung lagik lipat2. Nampak macam dah banyak, tapi tak banyak lagi. Pastu beli pulak lagi kertas kat JJ Klang. Masa tu aku dengan sepupu aku. Dia blanja aku novel sebab dia dapat vocer buku 1malaysia.




So skang ni, aku tak pasti la man dah kira blom. Tapi konfem dia pun tak larat nak kira. Banyak kut. Hehehee...





eyh, ok ahh.. nak sambung wat kije. Bizi,bizi,bizi.... la sangattttt... babai!!! ^_^


Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......