28/12/2011

Adek Bongsuku dapat 8A dlm PMR!!!

Assalamualaikum korang suma...


Seperti yang kita suma dah sedia maklum, keputusan PMR dah lama kuar kan. Ramai pelajar yang dapat result gempak berabis. Besela, budak skang suma pandai-pandai. Celik IT yooo. Zaman aku dulu pun takdela result gempak cam dorang punya tu. Sebab kitorang dulu pun xdela pandai cam budak skang. Akula itu budak yang tak brapa nak pandai itu..huurmmmm..T_T.. huhuuuu..


Tapi kalu nak dibandingkan aku dengan 3 orang lagi adek yang ada, memang sure aku yang kalah. Dorang ber3 ni bole la dikatakan geliga jugak otak. Kalu tak, idak le adek bongsu aku tu bole dapat 8A dalam PMR nya taun ni. Yah, TAHNIAH le Hamirul Hasbi. Ko memang pandai le dek. Tak sia-sia masok skolah Sains. Heheheee...


Kakak yang sulong plan nak belikan dia NOTEBOOK. Aku pulak??? tak tau lagi ni korang.. Hagak-hagak la kan, apa patut aku bagi??? Petang semalam adek bongsu aku tu kol la. Kunun nak tagih adiah. Macam-macam dia mintak tau. Mula tu cakap nak PS2, sebab PS2 yang dulu yang abg kitorang belikan kat Singapore tu dah rosak. So dia nak yang baru. Pastu tukar pulak nak PSP kunun. Menatang hapa PSP tu aku pun kureng arif la. Borak punya borak punya borak, tetiba dia cakap nak IPAD plak. Hah kauuuuu, very da advance yuuuuu.. Aku yang dok kije kat keyel ni pun tak pakai lagik menatang IPAD tuuu.


Abis ilang suma duit smpanan aku kat ASB tu kalu korek untuk beli kat dia IPAD. Bila aku cakap nak beli kat dia HANDPHONE, dia tanak pulak. Dia jawab kunun dah busan pki tepon. Tepon yang dia dok pki skang ni pun dah ok2 jeeee.. Last skali, tau tak dia mintak mende???? Dia mintak aku beli kat dia MOTORSIKAL!!!


Mau terkeluar jantung dengan hati dalam badan ku yang masih bernyawa mendengarnya. Ko gila apa Amir mo suh kakakmu ni belikan ko motor??? Kang tak pasal-pasal ada jugak aku tak kawen-kawen sebab abis duit bayar duit motor bulan-bulan yang tak abis-abis. Aku kat sini jangankan IPAD, lesen MOTOR pun aku takde lagi tauuu.. huahuahuaaaaa...


Juz wait and see jela ye dek apa bakal aku bagi. Yang pasti, InsyaAllah, pasti ada habuan buatmu dia atas kejayaan dan kecemerlangan mu. Apa-apa pun, belaja leklok. Itu yang penting. 2taun lagi mo amik SPM pulak kan. Kalu result lagik gempak macam skang, InsyaAllah, lagik gempak jugak la habuannya.













Ok, tima kaseh sudi baca!! Sayang korang!! ^_^







No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...