04/11/2011

Majlis Untuk Azwan...

Assalamulaikum korang...

Hai suma, selamat pagi yang cerah, secerah hatiku.. hehehe... Ok, arini aku nak apdet blog lagi.. Nak cita kat korang suma pasal majlis jamuan untuk Azwan aritu. Aku dah penah cita kan..kan..kan...kan..kan..kaaaaannnnnn.... Kalu tak silap kat sini kan... Aritu aku cakap nak post gambar je kan sebab aritu takde gambar pun kan...

Ok laa, korang layan kan jela beberapa gambar yang sempat kitorang amik aritu..









Aku ngan Kak Ina.. Hadiah yang aku pegang tu untuk Azwan.. Cenderahati untuk die la kununnye..




Kak Ina pun tanak ketinggalan jugak tau... Nak jugak tu amik gambar ngan adiah orang...heee..  




Kami-kami..




Yang ni... aku pun taktau nak cakap ape..hehe...



tu diaaaaaaaaa.... En.Azwan.. yang diraikan pada ari itu..




Yang ni pulak antara hidangan yang kami makan aritu... Kalu nak tau, yang ni ayam goreng berempah... sedap ooowww....




cewaaaaahhhhhhh... Kak Shima nak jadik model makanan ke??? hehe..




Ok, yang ni pulak Sambal Kering... Sangat sedap jugak la.. Yang ni dimasak oleh Kak Napisah..




Yang ni Sambal Sotong.. Kak Rahmah yang masak.. Aku tak makan pun yang ni sebab aku jenis tak reti nak makan sotong macamni.. pelik semacam je aku nengok.. hehe.. Tapi kalu sotong yang kaler putih yang jenis kecik-kecik tu aku makan jugak la.. Tapi tula,aku ni jenis alergik jugak ngan sifud ni sebenarnya.. yela kan, dah nama pun ada resdung memang kena pantang banyak la dengan makanan-makanan sifud suma tu..



Ni pulak antara ulam-ulaman yang disediakan.. Ada timun, kacang botol, ngan daun ape entah nama dia aku pun taktau laa.. yela, aku ni pun jenis tak reti makan ulam jugak tau.. huhuuu..:-(



Yang ni, Ikan Masin Masak Lemak Dengan Nenas. Aku suka jugak yang ni.. sebab ada nenas, ade ikan masin skali. Superb jugakla.. Kak Rahmah jugak yang masak.




Ulam-ulaman bersama dengan sambal belacan.. Kalu ada ulam, mesti ada sambal jugak kan.. Ade lagi sambal yang laen tapi aku taktau jugak pe nama sambal tu.. Yang pasti suma sambal-sambal tu aku tak sentuh langsung pun sebab aku jenis yang memang tak reti nak makan sambal-sambal yang macamni suma.




Macam nila suasana tym jamuan aritu.. Memang la tak ramai sebab buat pun kat bahagian kitorang je..Gambar ni nampak blur sikit kan...




Oh ye, lupa nak gitau.. Aritu aku dah ditugaskan untuk jadik Emcee tau.. Hahahahahaaaaahh.. Emcee tak emcee sangatla kaaaann.... Sempat berpantun-pantun bagai.. nebes aku tauuuuu... huahuahuahuahua...




Ni la dia, orang yang diraikan pada hari ituu.. En.Azwan. Tahniah Azwan!!!




Ok, pemberian cenderahati... hehe...




Simple dan sempoi jela jamuan kitorang aritu.. Kebanyakan makanan aritu suma pun lauk-lauk kampung kan.. Tapi memang sangat superb!!! Suma pun sedap-sedap belaka. Aku makan pagi tu memang bertambah 2kali. Tengahari pun aku makan lagik.. hehe.. Eyh, korang jangan terliur pulak tengok makanan tu suma ye... hehe...

Kalu korang perasan kan, kawan laki takde pun yang kelihatan kan.. Tym jamuan ni, ade 2 orang je staff laki. Yang laen ade yang cuti, el,  pastu ade jugak la yang pi wat hal memasing.. gtu laaa...









Ok, thankz for visit my blog, and reading my entry. Lurve yu all!!! ^_^

No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......