15/07/2011

Topi keledar

Ada apa dengan topi keledar???? Ye,seperti yang kita semua sedia maklum,topi keledar adalah salah satu cara untuk mengelakkan daripada berlakunya kejadian yang tidak diingini. Topi keledar juga merupakan salah satu benda keselamatan yang wajib digunakan ketika menunggang motorsikal. Ooppsss...,,,apa yang aku merepekmerapu nih??? hehehe...Ok,sebenarnya aku nak story sikit kat korang suma pasal kejadian petang semalam. Kejadian ni berlaku di stesyen minyak berdekatan dengan pasar malam di jalan kuching. Salu kalau balik keja aku ngan kak aini akan singgah kat situ untuk beli makanan malam kitorang. Sekali tu,time kitorang nak balik dah,aku nampak la ada dua orang mamat ni,naik motor gak la,pastu tetiba dorang singgah kat satu motor ni. Aku tengok la mamat yang menumpang kat belakang tu pi kat satu motor ni.. Time tu aku dah dok pikey yang depa tu nak wat samting yang tak elok. Tuptup,betol la...rupanya dorang dua tu curik helmet orang len. Mamat yang bawak motor tu aku nengok tak pakai pun helmet..kawan dia yang tolong pi curik helmet orang len tu je yeng pakai helmet. Time tu aku tak terpikir pun nak tengok no plat motor dorang sebab terlalu teruja dengan aksi-aksi mereka.. fuuuuuhhhhhh...adela pulak nak teruja kan..sangat tidak elok woooooo..... hehe.. Lepas kejadian tu aku ngan kak aini risau jugakla takut2 kang mamat berdua tu tadi wat samting tak elok pulak kat kitorang.. OTW balik umah tu,alhamdulillah selamat. Kesian kat orang yang kena curik helmet dia tu. Mesti dia tak bole nak pakai helmet balik umah. Kang tak pasal2 kang dia pulak kena saman ngan abg polisi..hehehe... Well,moral of da storytelling today is dun make samting bad with anybody...Eyyhh,yeke???? Cam tak betol pulak moral of daa story aku tuh..hehehe...





p/s: aku asa aku macam ingat2 lupa lagik la muka brader yang bawak motor yang kawan dia curik helmet tu..hehehe...ngeri aiiiiii....@_@

No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...