21/06/2012

Tatau Nak Letak Tajok Ape So Bia Korang Sendirik Kasik Tajok...

Assalamualaikum...




Ikutkan hati awal pagi tadi lagi aku nak apdet blog ni.. Tapi baru skang berkesempatan. Ok, pagi tadi pi keja aku datang dari Kampung Baru. Malam tadi aku dah angkut sikit2 barang dari umah lama. Yang tinggal pun katil, tilam, almari, rak buku, ngan penyidai tuala, ngan penyidai beroda tu. Eyh, ngan laptop Compact aku jugak. Kalu ikutkan, patutnya ari selasa tu aku dah bawak suma barang2 tu, tapi sebab ada hal2 yang tidak dapat dielakkan so tak jadik laaaa..



Oh ye, petang semalam kan Kak Azna ada bawak durian. Sape bagi entah aku pun tak tau. Malas nak amik kesah sebab aku memang tak kesah pun. Cuma tu jela, aku TAK SUKA DURIAN. Tak pecaye??? pecaye la weiiii... Rugi ke??? idak le jugak. Kadang aku rasa macam best jek tak suka durian. Sebab orang len suma bizi nak suka makan durian tapi aku jek tidak. Hek elleeehhhh.. tak heran pooooonnnnnnn.. hahahaaahhhh... Dalam family, memang aku sorang jela yang bukan pemakan durian. Tak suka bah. Bau durian sangat kuat sampai bole bikin sakit kepala. Pagi tadi masuk opis, bukak2 je pintu semerbak giler bau die. Idak le harum beno, tapi menyengat sampai aku pun dah teruweekk2. Aku dahle posa arini, sat gi kalu termuntah kan dah 1 hal batal pulok dah posa tu. Huhuhuuu... jangan wei, tengah pulun ni nak ganti posa selama 7hari. Ha'ah, taun lepas kan masa bulan posa ramadhan tu ABC seminggu. Hikhikhikkk... Ni pun ada lagi 4ari. Masuk arini aku dah berposa baru 3 ari jek. Huhuuu...


Pagi tadi sahur pun makan sedap dap dap dap. Ita masak. Tak sangka aku ita masak sedap camtu skali. Hikhikhik...Aku dah cakap ta, mesti aku terbayang punya makanan pagi tadi ni. Adeeeehhhh.... Ita cakap dia nak masak asam pedas, skali yang jadik sambal ikan pedas. Tapi takla pedas beno, sedang2 la. Pedas2 manis gtuu.. Makan pulak ngan nasi panas2, perrgghhhhhh.... sedap wei. Terangkat haku!!!! Heheheee... Tima kaseh ita, u make my sahur..eh, tetibaaaaaa.. hahahaaahh...



Tadi sampai opis kan awal lagik. Lagik awal dari bos. hihiii.. Aku tengok dah pukul 7lebih gtu. So aku kol mak. Lame dah nak kol, tapi tak terkol2 pun. Lama jugak borak pagi tadi. So aku pun storymory la kat mak aku pasal perpindahan ku dari selayang ke kampung baru. Aku ceritakan segala macam sebab dan alasan. Mak aku ok. Dia bole terima. Lega hatiku. Tima kaseh mak, kerana memahami. Hihiii..  Pastu mak aku bagitahu la yang adek bongsu aku tu pegi Johor pulak arini. Sebab nak lawan men ragbi. Uiiih, tak sangka plak aku yang adek aku tu pun aktif ragbi. Hahahaahh.. Padahal adek aku tu kan baru je balik dari PD minggu lepas. Dia datang PD ngan 3orang kawan die yang len. Dorang 4org tu terpilih pelajar terpandai pegi buat lawatan kat PD. Sayangnye aku tak sempat nak jumpa. Alahaiiii... cian adek aku. Takpe ah, balek kampung kang aku kenalah belikan dia jam tangan G-Shock yang dia nak sangat tu...



Ok la, dah tak tau camne endingkan entry. Babaiiii jela eyk.. ok, baiiii... hikhikhik... >_<


No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...