12/06/2012

Si Kucing Poyo!!!

Assalamualaikum...




Lama dah entry ni.. Asek tinggal jek kat dalam draft. Nak post tapi tak terpost2 pun..Awal taun aritu kan aku balik Miri bercuti lama giler. 2minggu kut. Awal2 tahun dah amik cuti lama giler ape kes kan?? camnela boz tak sentap.. Siap tak kasi aku cuti dah lepas tuh melainkan nak raya nanti baru aku bole bercuti semula. Baek puannnnnnn... Ok, stop cita pasal bos tak kasi cuti. Heheheee...


Ok, ni aku nak cite laaa... Kat rumah aku kan ade kucing. Rumah kat Miri laa.. kat kampung nu haa.. Aku dulu memang suka ngan kucing. Bole lagikla nak manja2. Setakat belai2, usap2 badan tu no hal jugak laa.. Tapi kan, sejak aku dah dok keyel ni (keyel la sangattttttt), aku dah jadik penakut ngan kucing. Tak tau nape. Takut, tak suke, geli. Lebih kurang ahh.. Rumah tempat aku dok menyewa skang ni, ada banyak kucing. Kucing hitam pun ade. Kucing hitam paling aku takut. Eeeeeeiiiiiiii.... seram doh... Umah kat kampung pun ade kucing itam jugak. Anak buah aku tula suka sangat ngan kucing.




gambar ni pun aku amik masa aku kat kampung aritu. Aku tengah buat ape masa ni, alih2 tengok kucing ni dah dok landing kat atas laptop aku..



ko suke kan miyau, dapat lepak2 atas laptop aku... ko tak tau aku tak suke!!!! huahuahuaaa...



poyo giler kucing ni kannnn... hurrrmmmm.... lantak kau la miyauu....





Kucing ni pulak jenis manjaaaaaaaaa gilerrrrrr... Suke sangat nak bergesel2 ngan orang. Aku pulak tak suke. Mencik!!!! Mana kita pi mesti dia ikut jek. Kita tengah makan pun dia ikut skali dok ats meja tunjuk muka kasian mintak sesuap nasik. Adeeeehhhhh.. Kalu anak buah aku lagi dahsyat. Dia siap bole kongsi makan lagik ngan kucing ni tau. Sentap hatiku tengok. Maen ngan kucing pun ganas giler. Kadang sampai kucing tu yang takut kat dia. Kucing dah lari nyorok kat bawah kerusi ke, masuk kat celah2 mane2 pun, anak buah aku tu bole marah kalu dia tak dapat kucing tu. Giler la dua2 tu.. Hahahahaaaahhh...




Ni anak buah aku. Yang suka sangat ngan kucing tula. Kemaen peluk tuuuuu....

yang ni bukan kucing kitorang. Ni kucing sepupu aku kat Sabah. Dia send gambar aritu. Giler besar kan kucing ni. Kazen aku tu cakap kucing dia pun banyak lemak, macam aku. Besar pun macam aku. Gile keji punya kazen. Jumpa aku pun ko tak penah tetiba ko cakap kucing ko besar macam aku. Eeeeeeiiiii.. sentap!!!!




Gituuuuuuu laaaa.. Kesimpulannya, aku tak suka kucing. Lagi 1, aku pun tak suka TIKUS!!!! Eeeeeiiiii..... yang tu paling aku geli dan takut!!!!! Cicak ngan lipas aku bole terima lagik. hihiiii...



2 comments:

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......