28/05/2012

Weekend Yang Meriangkan.

Assalamualaikum...




Selamat pagi isnin semuaaaa.... Arini aku posa. Posa ganti untuk ganti posa taun lepas. Dari minggu2 lepas, ari2 lepas lagi aku mo posa tapi tak penah kesampaian pun. Tapi takpa, mudah2an arini aku dapat berposa ganti sampai abis arini.. InsyaAllah.. So, camne ngan wikend lepas?? ada aktiviti yang happening tak korang?? hehehee... Sabtu lepas aku gi karoke kat Pertama Complex ngan Pija. Karoke jamban je puuunnnn... tapi aku puas!!! Hahahahaaahhh.... karoke sampai 3jam, tak ke puas giler camtu???? Pija datang tido umah aku sebab hosmet dia pun tade jugak. Balik kampung. Kebetulan Kak Aini pun tade jugak kan, balik kampung jugak kan.... hihiiii... Lepas karoke tu kitorang pi Sogo, beli barang cket. Kazen aku kena denggi, aritu dia kena tahan seminggu kat hospital so nak kena carikan ketam la kan.. nak kena buatkan sup ketam. Tapi tak beznya kat Sogo masa tu tade ketam la pulaaaakkkk... So beli jela barang2 yang patut dan yang diperlukan. Balik umah singgah pulak kat kedai runcit, naseb baek ade ketam.. hihiii.. So, beli la 2ekor ketam. Aku siap suro brader tu tolong potong2kan dan buat jela pape yang patut kat ketam tu sebab aku memang tak reti bebeno bab2 nak setelkn ketam ni. Hahahahaaahhhh....


Sampai umah dalm pukul 9lebih. Malam tu aku masak barobbok lagi. Pija pulak buat dia punya Ambuyat tu. Korang tau apa tu Ambuyat?? hah, ambuyat tu sejenis makanan laa.. Kalu kitorang orang Bugis ni panggil kapurung. Sapa yang pandai makan memang terasa sedap la.. Kalu korang tek reti nak makan, aku pun tak reti jugak untuk buat korang reti.. heheee...


Kesimpulannya, sabtu dan ahad aku yang lepas sangat2 terisi. Sebab kazen aku ada kat umah, Pija pun datang umah jugak. Dari pagi sampai ke malam asek makan je memanjang.. heheheee.... Tapi yang lagi haru, pagi ahad tu masa aku tengah masak, konon nak buat mi goreng la kan, tetiba pulak gas abis. Adeeeehhhhh.. tu dah masuk kali ke2 aku tengah memasak pastu tetiba keabisan gas. Yang 1st dulu masa aku masak barobbok. Masa tu aku sorang lagik la harubiru woooooo... Aku turun bawah, panggil macha tu, suh anta gas nek atas umah aku. Pastu aku suh dia pasangkan trus kepala gas tu sebab aku tak reti. Hahahahahaaahhhh.... matik la bah, apa pun aku tak reti.. kehkehkeheee.. :-P


Tapi pagi semalam tu, tau je gas dah abis, aku kol la brader kat kedai melayu depan umah. Tapi yang tak beznya, dorang cakap dapat anta gas tu tengahari kang, dalam pukul 12pm gtu. Aku nak masak untuk sarapan, parah giler tunggu tengahari baru nak makan kan.. Kang tak pasal2 kelaparan pulok tetamu aku 2 org tuuu... hehehee... So, turun bawah lagi beli gas kat uncle india tu jek... Dah dapat gas, sambung balik masak. Masak2, makan2, peerrggghhhh... sedap jugak eyk aku masak mi goreng. Hahahahaaaahhh... Aku rasa baru kali ni kut menjadik aku buat mi goreng. Salu sebelom ni kan salu masin je mi goreng aku tuh. Hahahahaaahhh.... Pija pulak balik umah dia kat Sentul dalam tengahari gtu... Aku ngan kazen aku sambung lagik masak2. Kitorang buat kapurung pulak. Tak penah2 aku buat. Tapi ok la, jadik jugak la.. heheheee... Petang tu aku berdua ngan kazen aku dok layan cita 3Idiots kat lappy aku. Malam pas maghrib pulak turun bawah pi CC kat blok B. Tak penah2 aku masuk CC tu. Tapi ok jugak la, not bad.. Lepaking kat dalam CC lebih kurang 1jam setengah, RM6 jugak la utk ber2.


Sekian saja, begitu la ceritu aku untuk ujung minggu aku... heheheee... Eyh, aku belom cerita pasal aku kursus minggu lepas tu kan. Gambar2 aku dah transfer dah, nanti jap gi aku apdet story....


ok, baiiiiii....

No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......