19/04/2012

Makan-Makan..

Assalamualaikum...




Rasa macam takda mood pulak tapi nak jugak apdet blog.. Sebab kalu tak apdet, rasa macam ada samting kurang... ceewwaaaaahhh, sampai camtu skali..nampak beno nipunyeeeee.. huhuuu.. Ok la, straight to da point. Jumaat lepas kan, eyh bukan, khamis lepas, ada la hamba Allah ni yang gile kemaen baeknye membelanja kami seofis makan nasi briyani. Pagi khamis tu aku memang masuk lambat, tapi idak le lambat sangat sampaikan lepas tengahari baru nak masuk ye... baek amik EL je teruuuussssss... Masuk opis gile lewat dalam pukul 3lebih baru nak masuk dah pehal kan??? pagi gi mane??? huhu.. ok, malas nak bebel pasal tuh. So pagi tu sampai opis aku dah bekfes makan nasi lemak. Tetiba pulak bos no.2 bagitau yang makanan tengahari tu ada kontraktor yang nak belanja. Ingatkan nak belanja makan ape la kan, rupanya Nasi Briyani. Perrgghhhhh... memang giler terbaek giler!!! Heheheeee...




Nasi masa tu memang banyak le. Berlaukkan kambing ngan ayam. Siyes terbaek!!! Yang lagi bestnya, dorang ni siap bagi ngan bekas-bekas nasi ngan lauk tu sekali. Giler baek!! heheee.. Masa dorang datang tu aku ada jugak tanya, bekas-bekas tu suma nak amik balik ke?? camne nak pulangkan nanti?? Pastu Incek Kontraktor tu cakap, 'Xpe, saya memang bagi suma skali ni". Huih, bagus giler. Hihiiii... Ok, meh tengok gambar siket. Siket jela gambarnye. Kualiti gambo pun idak le jugak gempak beno yeee... Pakai kamera tepon je puuunnggg... hehee..



















Ini lauk kambing.  Masak ape ntah.. aku tak makan kambing hokeyh!!!



Hah!!! ayam. Yang ni aku makan. Ayam pun besar-besar gedabak. Puas hati!!!



Kak Zura ngan Kak Eniazlin. Makan ye kakkkk... heheee...



Yang ni aku punya. Masa ni tak ade nak slera sangat sebab yela, dah pagi tadi aku bekfes nasi lemak kan.. mana x kenyang... huhu.. tapi amik jugak nih.. kihkihkih...



Tengok nasi, banyak kaaaaannn... 1 termos nasi penuh!!



Kak Shima Rahman


Kak Wati. Masa ni kak wati berpuasa. Puasa ganti ke posa sunat, aku pun lupa. Tapi kak wati dah bungkus bawak balik rumah. So, berbuka posa makan nasi briyani ye akakkkkk... hehee.. 



Muka orang yang masih dilanda kekenyangan.



kenyang tak kenyang, makan tetap makan yeeeee... huahuahuaaaa...



Zoom siket, yaaaahhh... tu diaaaaaa... Sepinggan nasi briyani berlaukkan ayam. Perrgghhhhh... TERBAEK!!! TERSEDAP!!!












Apa-apa pun, tima kaseh bebanyak kat hamba Allah tu. Hari tu aku kenyang sesangat. Esok tu ari jumaat, aku EL pulak. Tambah ngan sakit kepala, trus tak turun keja. Huhu... bole gitu??? Sebenarnya aku bengang sikit ngan orang kat opis. Kebetulan ari jumaat tu ada meeting, aku malas jugak nak join. So, 3hari kesaorangan di rumah memang agak bosan jugak la. Apa bole buat, terpaksa besekan diri kena tinggal-tinggalkan oleh hosmet... hihiii... 









Ok, tima kaseh sudi baca. Sayang korang!! ^_^

2 comments:

  1. wah!murah hati tol ncik kontrktor!kasi tapau2 skali

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaaa..mmg murah hati giler..hehe...besela tuu...Bab tapau2 tu, sy x amik port sgt. Yela, tapau bwk blk umah pn sape nk mkn kn, dh sy dok sorg je kt umah...bg kat akak2 tapau sudaaaa...

      Delete

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

Penghujung Ramadhan & Cerita Hari Raya 2016 Lagi

Masa dekat2 yg kitorang nak balik kampong tu sempat la aku bukak posa dgn adik2 aku. xde la bukak kt mana pun. Bwk pegi opis aku je..hehe......