06/04/2012

Good Friday. Ada Apa Dengan 'Good Friday'???

Assalamualaikum...


Comel muka Garfield ni... heheheeehh.....



Selamat hari Jumaat. Penghulu segala hari... Kalu staf gomen ni ofkoz suke ngan ari jumaat sebab masa rehat adalah sangat panjang. Sebab itu bole pegi mengukur jalan di Jalan TAR... hahahaaahh.. Tapi bagi Sabah (negeri kelahiran aku) dan Sarawak (negeri aku membesar) hari ini adalah cuti umum sebab hari ni kan Good Friday. Aku tak tau kenapa. Kalu dulu masa skola kt LB dulu memang best ar kan sebab cuti dapat balik kampung. Dulu masa skola aku tinggal asrama. Dari aku darjah 6 sampai aku tingkatan 5. Jarak dari rumah nak pi skola memang jauh. Dan sampaila skang ni, aku dah keja, aku tak tau kenapa mesti ada Good Friday untuk di Sabah dan jugak Sarawak. Tapi kenapa tidak di Semenanjung ni jugak???




Waktu aku mula-mula keja dulu kan, adala sekali tu. Aku terbangun dah. Pagi tu aku ingatkan cuti la sebab hari tu adalah hari Jumaat. Masa tu aku tinggal kat Ampang. So bangun pagi tu aku mesej kat Ita. Tnya dia, 'ta, arini cuti bah kan. Gud Friday bah kan..??' Ita reply mesej aku. 'Ty, gud friday tu di sabah ngan sarawak ja la. Semenanjung manada gud friday...'. Aku pun, oooooowwwhhhh... gitu meh.. Ingatkan masa tu cuti jugak la. So aku pun terpaksa bangun bersiap pi keja macam bese. Sampai skang, no more 'Good Friday' dalam istilah kamus hidup aku sejak aku keja semenanjung. Cuti umum yang ada pada Sabah dan Sarawak terpaksa aku lupakan sebab aku bukan keja sana. So, hari-hari aku adalah 'Good Day'. Hikhikhikkk...



Ok la, tetap gak nak wish kat suma orang, Happy Friday yooooo!!!!!















Ok, tima kaseh sudi baca. Sayang korang!! ^_^

No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...