Bulan Baru, Entry Baru.

Ohooooiiiii... lama tak ngapdet belog. Ngam2 10 entry aku buat di bulan januari. Bknla dirancang, mungkin sekadar kebetulan. Hehehe.. Sory, lama menyepi. Lama la sangatttttt.... Aku bizi. Bizi gilerrrrrr... yela tuuuu.. hehe.. takdela bizi sesangat pun, tp bole dikategorikan bizi jgk la. Bizi siapkn keja sebelum pindah tempat baru, bizi kemas brg nak angkut ke tmpat baru, bizi segala2nya. Huhu.. bunyi mcm bizi sebizi2nya lah!!


Aku dh dpt surat tukar. Tukar bahagian je pun. Aku kena pindah ke bahagian admin. Naek ke tingkat 16. Sebelum ni kan aku kat tingkat 14. Naik tingkat je pung, tak naek pangkat lagik. Hihihiii.. Keja2 suma kalu bole aku nak setel. Semalam aku dah start kemas sikit2. Suma kertas2 sampah aku dah shreder kan. Barang2 aku dah aku bwk naek atas. Baru sikit jela. Sbb brg aku mmg sikit je pun. Takdela byk mana.  Rasa sedih  nak pindah :'-( . Dah 3thn lebih aku kat bahagian skang. Mcm2 aku lalui. Sedih gembira suma ada. Biasala tu kann... Tak nangis tak sah. Hepy konfem. Tgh taip ni pun rasa nak nangis. Hoi, jgn nangis... takmo sedeyh2..


Bila dapat surat minggu lepas, memang tak bole nak buat apa lg dah. Aku pun tau ni suma demi kerjaya aku jgk. Ecewah, kerjaya gituuu.. Bos pun ckp ni suma utk masa depan. Utk kerja2 aku. Ye, aku tau. Byk benda aku nak kena belajar nanti. Suma psl perkhidmatan. Aku kena tau byk benda. Malu kut kalu sok lusa aku dapat pindah balik kampung tetiba 1 harem pun aku tak tau. Kang org tnya dulu kat tempat keja lama ko buat ape?? xkan buat bodo kut!! Abis... kalu kena sound camtu maunye aku sentap 44mlm, nangis time2 tu jgk. Hahahahaaaa..


Semalam dah lapor diri kat tempat baru. Jumpa ngan bos baru. I is takut. Walaupun dorg ckp bos baru ok je. Selagi keja2 ko aptudet. Hah, ckp psl keja plak. Aku kat bhagian baru nanti kena buat psl cuti. Bkn cuti pegawai kat bahagian aku tu je nti aku nak kena apdet, 1 cawangan ni aku kena pantau. Huhu... bunyi mcm berkuasa giler. Hahahaaa... lepas ni aku akan bizi koling2 suma kerani bahagian mintak repot punch kad, mintak rekod cuti. Hahahaaa.. tak tau camne la agaknya nanti ni. Dengar cite plak org yg aku nak ganti ni nanti dulunya tak buat keja. Byk giler keja dia tak buat. Adoooiiiiii... abisla aku. Takpe, buat slow2 kan.. So org2 kat atas sila jgn paksa aku, dan sila jgn terlalu mendesak. Kang aku tension giler 1 keja pun aku tak bole nak siap.


Hehehe... kemain lagik aku punya pesanan khidmat masyarakat tu.. Yelaa.. pasni aku kena pulun wat keja kaw2nye. So, selamat maju jaya dan selamat bekerja di tempat baru.

**Saya doakan semoga cik Taty sentiasa sukses, berjaya, cemerlang, makin kaya, makin comey, dan yg paling penting cepat kurus.


Tima kaseh bebanyak sbb sudi mendoakan aku. Hihiii..

Comments

Popular posts from this blog

JALAN-JALAN KE PADANG BESAR

Warded.

Resdung