Jamuan Raya Cawangan.

Assalamualaikum...



Kali ni nak cerita pasal jamuan raya kat tempat keja aku. Aku keja kat mana tu, aku tak bg tau pun aku rasa korang tau kut eyk.. Kalu aku tak bagitau pun itu bkn la penting sgt kan. Ok, takpa, tade hal. Hihiii..


Kalu tak silap, jamuan ni on 13/09/2012 kalu tak silap. Hari khamis, hari di mana kakitangan kerajaan dikehendaki memakai baju batik. Huhuuu... skema giler ayat karangan aku ni. Huh!!! Ok, kalu nak tau, tetiap tahun kalu cawangan buat jamuan, adela aktiviti nyanyi2 kan. Tak penah tidak. Samaada karoke suka2, pertandingan, atau persembahan. Dan, kali ni, dorg buat pertandingan nyanyian lagu raya, tapi hanya nak 5 org je peserta. Dan, aku adelah salah sorg yg mnyertai. Itupun kena paksa hokeyh!!! Bab nyanyi2 ni aku mmg suka. Aku mmg suka karoke, tapi bila aku tau je yg kali ni dorg nk guna live band, aku banyak cuak.



Siyesli, sejujurnya, aku tak penah2 menyanyi sambil diiringi live band. Sebab tu aku tanak masuk, tanak join. Tapi disbbkn incek Toy, ngan Mijang sendiri dah dtg tempat aku, siap tnya lagik lagu ape aku nak nyanyi, aku jwb aku tanak masuk. Aku tak reti nyanyi live band. Pujuk punya pujuk, cakap punya cakap, ok, aku masuk. Dengan syarat, dorg jnji nak tlg. Sbbnya dorg dah jnji masa tu nanti nak bwk gi studio utk berlatih. Huahuahuaaaa... siap bwk pegi studio bagai..huhu... Studio kepunyaan Mijang dorg ckp, so mybe sbb tu sng ckitla kan.. hehe..



Oh ye, lagi nak bitau, tahun ni jgk mmg lain dari yg lain sbb dorg ada bt pertandingan gerai. Hihiii.. bahagian kitorang mewakili negeri Pulau Pinang. So makanan dan hiasan gerai suma tu kenala berkonsepkn ala2 Penang  kan.. hihii...



Kalu nak tau, gerai kitorang dapat tempat ke2.. Hahahaaa.. sgt tak sangka. Pape pun, rasa bersyukur dan puas hati dgn kemenangan tu. Jom, tengok gambar cket. Tapi nak bagitau awal2, gambar2 suma tak ikut turutan. Aku men aplod je. Dan yang pasti, haruslah pilih yang terbaik saja. Hahahahaa..






Muka2 kegembiraan selepas diumumkan pemenang tempat kedua.




Dan ini, adalah muka lega lepas buat persembahan dan bertanding. Tapi masa ni aku sangat lapar!!!

Itu Puan Bos (Tudung merah). Pegang adiah dan bintang no.2

Ok, aku dapat tempat ke4 dlm prtandingan menyanyi tu. No komen!!

Comey dak??

Ini kami

kami lagi!!!

dapat duit raya jugak la..

Gambar ni sebelom majlis mula. Sakan begambo sumenye.

Dato' Pengarah serba merah menyala bg ucapan.

Kami, yg bakal buat persembahan, dan bakal berentap sesama sendiri masa tu.

Oppppssss!!!!!
Aku kat atas pentas dh wat persembahan, depa sedap2 dok pulun suma makanan

depa dh melantak


Aku dr atas pentas cuma mampu melihat saje

Duet ngan Osman

Nyanyi lagu raya, Suasana Hari Raya

Masa ni ku akui, persembahanku mmg kelaut

menanti giliran utk bertanding plak... peace!!!

bergambar reramai ngan bos

dr kejauhan aku perati je dorang ni tau. Jeles!!!

tgk kn, betapa bestnye mereka beganbo ramai2 ngan bos, ngan PK skali.. huhuu..

Aku



nyanyi lagu Rahimah Rahim, Selamat Berhari Raya

Kali ke3 suda aku nyanyi lagu ni tau.. huhu..

Bos



Ni pun sebelom majlis mula. Muka aku manyak sinyum, tp dlm hati, hnya Tuhan yg tahu betapa berdebo2nya haku.

Gerai kami, Penang Cafe. Dapat tempat kedua ok.

Menu Laksa Penang suda abis daaaaa... hahahaaa..




Bersama ngan bebudak band

yg berdiri, pki kain sampin kotak2 tula incek Toy aka our manager(hahahaaaa...manager la sangatttttt!!!!!), yg dduk belah aku tu Mijang

With Jennifer

Masa ni majlis dah selesai. Suma org dah balik opis. Ada yg bizi dok kemas2 jgk

Bunga kekwa yg sempat aku amik. Hahahaha.. bunga hidup ok!! Letak atas meja kunun2 sebagai penyeri. Tp tade maknenye nak menyeri. Aku bkn la minah bunga sgt pun. Hihihiii... :-P



So, begitu laa.. Tahun depan kalu buat jamuan lagi, mesti lagi gempak. Tapi tak tau bahagian mana plak yg bakal ditugaskn utk aturkn majlis kan.. Ok la, esok wikend. So selamat berhujung minggu.




p/s--> td cek slip gaji. hahahaaa.. sgt suka!!! Tuesday, cant wait!!

Comments

Popular posts from this blog

JALAN-JALAN KE PADANG BESAR

PENGALAMAN MENAIKI PENERBANGAN RAYANI AIR

Warded.