Mimpi Lagi..Huhuuu...

Assalamualaikum korang..



Sory, baru nak apdet lagik. 2,3 ari yang lepas aku agak kesibukan. Yah, terus terang hokeyh, banyak keja d ofis. Kadang aku sendiri pun taktau apa yang banyak sangat tu. Pasal HRMIS nya, pasal SKT nya, pasal LNPT nya, fail-fail projek mau apdet. Aduuuuuhhhhh... bisa bikin gue jadik stress looohhhh... Tensyen!!! Awal taun je mesti jadik gini.. Ujung taun pun sama.. Eyh, sepanjang taun la gini...huhu.. T_T








Ok, straigth to da point. Malam tadi aku mimpi ular lagi. Orang cakap, kalu mimpi pasal ular ni kununnya mau kawen. Yeke??? sejauh mana kebenaran suma tu aku sendiri pun aku pasti. Dalam mimpi tu, aku bangun tido je, kuar bilik aku tengok kat bawah singki ada kotak A4. Dalam kotak tu ada ular sawa ngan anak ular sawa 5 ekor. Aku takut sangat2 sebab tym tu aku sensorang je kat umah. Memula ular tu dok kejar-kejar ngan aku jugak. Tapi aku larik. Kunun macam ular tu nak gigit la. Last-last aku amik penyapu aku pukul ular tu sampai mati.  Anak-anak ular sawa tu yang 5ekor tu suma pun aku buang pi bawah. Bangun je pagi tadi aku trus teringat ngan mimpi ular hitam aritu yang hampir membuatkan aku kawen ngan abg sepupu sendiri!!! hah????what!!!????


ini ular sawa ye...yang muncul dlm mimpi aku malam tadi..huuuu....scary!!!!





Fuuhhhh... bila ingat balik kan, macam mengarut je. Walau cuma mimpi, tapi menyeramkan hokeyh!!! Pasal hampir kawen ngan abg sepupu sendiri tu plak, baru beberapa bulan yang lepas. Family dorang dah nak datang umah sebenarnya. Nak gi jumpa ngan bapak ngan mak. Aku tak kenal pun sapa abg sepupu aku tu. Tym kecik-kecik dulu iyela kut penah jumpa tapi skang dah besar gedabak gini mana ingat lagi suma tu. Dulu tym kitorang dok kat sabah lagi iyela kut masi kenal. Tapi bila kitorang pindah gi miri, aku pulak dok kije kat kl ni, lagik la aku taktau suma tu. Huhuuu... Cita punya cita, bincang punya bincang, suma tu melalui tepon je. Dorang kat sabah, family aku pulak kat miri kan, aku kat sini yang jadik tak keruan. Suma pun serba tak kena. Masa pun aku rasa macam cepat giler je berlalu. Dalam tempoh tu aku cuma mampu berserah jelaa.. Kalu memang dah ditakdirkan aku kawen di usia semuda 21taun ni, yah aku redha.











Tapi, mungkin belom masanya, dan bukan jodoh aku kut. Ditakdirkan yang aku bukan untuk abg sepupu aku tu. Malam tu, aku kol mak. Mak gitau itu dan ini. Ok, wat aku lega sikit. Sebab tak perlula aku nak rasa susah hati tu lelama. Tak perlu la jadik serba tak kena sepanjang masa. Huhuuu... Lepas je hal kawen tak jadik ni senyap, baru aku teringat ngan mimpi ular hitam tu.


ini pulak ular itam yg penah muncul dlm mimpi aku jgk yg dlu...huhu...





Orang cakap, (kdg2 aku pn ckp), kalu mimpi ular ni ada orang nak melamar la, ada orang nak masuk meminang la, ada tuah la, ada perkara baik la. Kunun nak kawen la tuh!!! Huh, aku pun tak pasti sangat. Aku mimpi ular hitam tu tym aku baru sampai dari kampung. Tym tu balik kampung sebab cuti raya posa. Hari aku nak balik kl tu kan, petang tu ada la pulak sekor kambing hitam yang terlepas berkeliaran kat umah aku. Sapa punya kambing aku pun taktauu laaa.. Malam tu, sampai je kat umah sewa, tido2. Bangun esok pagi aku terpikir, mungkin sebab keletihan sangat kut sebab tu termimpi ular. Mimpikan ular hitam pulak mungkin sebab kebetulan tgk kambing hitam petang kemaren tu. Huhuhuuuu...






Bila cakap-cakap pasal kawen ni, sapa takmo kawen kan.. Haahahahaahah...gatai!!! Kalu ikutkan, nak je aku kawen skang. Tapi belom masanya la... kena sabar banyak.. Kena tunggu banyak. Kena doa banyak2. Sumanya nak kena banyak la.












P/s~> psssttttt..., mlm ni gerak gi LCCT dah. Esok pagi flight blk Miri. Hoyeeeeaaaayyyyyhhhh!!!! Klu dlu tym Incek Sayang ada kat cni dia salu temankan lepaking kat epot tu. Tp skang dia takda kat cni, suda brjauhan. Trpksa sorg2 jelaaa.... huhu...

























Ok, tima kaseh sudi baca!! Sayang korang!! ^_^


Comments

  1. ada jodoh, kahwen lah kan.. dik, bila mau dtg semenyih?? hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalah kak..insyaAllah.. heheee.. Kak, tringin jgk ni mo dtg semenyih..InsyaAllah ada msa nti sy dtg ctu yah..hihiii...

      Delete

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

Popular posts from this blog

JALAN-JALAN KE PADANG BESAR

Warded.

Resdung