07/08/2014

Cerita Raya Aidilfitri #Syawal2014 #part2

Hamboooiiiiiii... ko tengok, ko tengoookkkkk... dah pandai nak berpart2 pulakk.. Alaahhh, bkn selalu pun.. Rasanya baru kali ni kut.. kan?? heheee.. Ok, sambung cerita pasal raya. Masa raya ke3 tu, ada kawan bapak aku datang rumah. 1family datang. Dulu masa kitorang kecik2 lagi dah penah jumpa. Dorang dah penah datang. Dulu2 mandi sungai apa ada hal. Terjun sungai masa tu kira macam dah terer giler dah.. Mandi air sungai sampai kaler tukar macam warna teh tarik pun mana ada kesahnyer.. Anak2 kawan bapak aku tu 5orang. Sorang je laki. Masa tu anak bujang dia tak datang. 4orang pompuan suma datang. Kemaen lawa2 sume. Aku syak yang laki tu mesti dah hensem giler skang. Heheee... Kebetulan, hari yang sama tu, raya ke3, sepupu aku datang gak. Dia study kt UPM Bintulu. Tp x balik beraya ke Sabah. So dtg lah dia ke rumah membawa teman2 seperjuangan yang ada. Meriah jugak la rumah aku masa raya ke3 tu. Eyh, tetiap tahun mesti meriah sebab adek beradik suma ada. Keluarga aku ni keluarga besar.

Petang tu kawan bapak balik. Aku plak petang tu tido2 la kejap.. Ada gak masa kejap nak rehat. Sedar2 je mata aku sikit lagi x bole nak bukak. Yela, dah kena sakit mata kan. Malam tu pulun gak bejalan. Bawak sepupu aku dgn kengkawan dia beraya skali kat kampong. Ada gambar sikit.. Sekadar hiasan jela ponnnn...



Dalam kapal dah masa ni.. 1st time aku beli benda tu. Kan nak tidoooo...tanak la silau2 kang..

mengantok punya muka

Ni klau tak silap malam raya kut..anak2 buah turun depan rumah men bunga api


Iqa & Iqbal. Dorang ni kadang baik, kadang gaduh..Stressssss!!!



Raya pertama. Tengok mata anak buah aku tu, kembang sebelah. Dia pun salah sorang mangsa sakit mata.


gegar2 la plakkk

With Iqbal




Ni lah malam raya ke3 kalau tak silap aku. Masa ni kat umah sorang makcik aku tu. Aku Tanya sepupu aku dengan kawan2 dia, brapa rumah dah korang pegi? Dorang jawab rumah ni rumah ke6.. amboooiiiii... sakan jgk la. Masa ni adek lelaki aku yang bawak dorang bejalan. then singgah ke rumah ni sbb kebetulan time tu aku dengan kakak2 aku masih kat rumah ni lagi. So masa balik tu baru aku balik sekali dgn dorang.

With Iqbal again


Nilah mereka cewek2 yang datang beraya kat rumah aku.

Kat gambar ni baru aku perasn ada anak buah aku, wana. Yg peluk wana tu nama Farah, then sepupu aku, Tika. Sebelah dia Nad, Moon, then yg pegag henbeg tu Ain.

Ada lagi gambar. Takat ni aku aplod yang tu jelaa. Esok2 aku aplod lagi.


No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...