Perarakan Raksasa Hari ATM ke-80 #throwback

Assalamualaikum...


Aku tak ingat tarikh ni bila, tp kalu tak silap aku hari sabtu la.. Siang tu pegi tgk perarakan. Ptg tu terus pegi LCCT jmput kakak dgn abg ipar aku dtg dr Sabah. Tapi takdela pagi sgt pun aku pegi. Dlm pukul 10 mcm tu gerak dr umah.. Singgah brekfes mamak kat blkng opis aku jap. Mkn roti telur ngan roti kosong. Huiiii...sedap hoooiiii... Aku klau mkn roti canai x ckup 1 tau..hikhikhik..


Aku pegi dgn hosmet aku. Bdk cina, nama Lim Hui Li. Kitorang pggil Lim jela. Kt umah mmg dh tgk live kt Tv1. Msa kt umah mmg bising jgk la sbb heli dok lalu lalang kat atas tu kan. So masa sampai kat Dataran tu dh takde dh perarakan. Org ramai pun stil ramai lagi. Masa ni eksaited jgk la tgk abg2 askar sume tu. Aku ada kwn ngan sorg askar. Muka mcm Joe Flizzow. Hahahaha... hover tauuu...tak hagak2 nak samakan muka dia. Kehkehkeh... eyh tp btol, lama2 dulu tu bru aku prasan. Pastu kazen aku kt Sabah tu kan laki dia pn muka mcm sama je dgn muka kwn aku tu. Hahaha.. Tp skang dh jarang kontek dia. Dia bizi.  It sokeyh laa. Tp rupanya masa hari ATM tu dia ada je. Masa tgk live kt Tv1 tu, aku tgk part yg mcm mn kalu dorg selamatkan VVIP tu kn, so ada la jgk dorg brsilat2 bagai, lawan2 sume tula. Rupanya dia adalah slh sorg yg trlibat dlm tu. Tp aku x nmpak pn dia sbb tv kt umah x brapa clear msa tu. Hahahahaa.. tetiba salahkn tv kt umah..hihi...

So masa sampai Dataran pn suke la ka. Amik2 gmbar sume. Ada jgk la aku brgambar ngan tentera2 kat ctu. Hahahaha... selamba jek ckp kat dorg, 'bang, nak amik gambar bole??' ecewaaahhhhhh.... sib baik la sume pn sporting.
suasana di Dataran Merdeka. Aku tgk ramai jek yg isi boring. Nak masuk tentera lettewwwww....hihi..

kan, aku dh ckp...sib bek abg ni sporting..dia lyn sume org nk bgamba. Glemer yu bang...




aku xtau ape beza dorg ngan yg len. Yela kn mcm2 kaler. Dulu msa kwn aku tu pegi Lubnan tu kn. stengah thn dia kt sna, dia pki baju mcm ni jgk la. Ngan topi biru tu..

Apesal abg2 ni muka mcm trpksa je kan..hahaha...yg sorg tu lg mcm tade presaan jek..kehkehkeh

eyh eyh eyh...yg ni xbole blah sunggoh..hahaha..yg kt blkng aku tu aku tak tau napa dia mcm tu. Tp yg psti bkn dia letak kpala dia kt bahu aku tau.Jgn nk slh phm plak..


hai abg2 sume...








aku tak tau nape ttba gmbar ni kaler dia jd mcm ni..pdhal aku amik sume gmba pki samsung tab aku ni je. So xdenye nk seting2 ape pn...


aku sgt eksaited tgk menatang nih..Sbb ni meriam yg dorg gunakan msa kes kt Lahad Datu aritu.

yg ni takdela eksaited sgt pn..bese2 jelaa...tp aku pn tak tau nape aku amik gmbar ni..hahahaaa...

tgk yg ni,topi kaler merah plak kan..so ape beza dorg sume ni eyh...??
So, tu jela pun gmbar2 yg aku ada. Xbyk sgt dan xdela menarik mn pn kan. Tp sekurang2nya kenangan tu adelaaa... K lah, jap lg aku nak apdet samting. Ok, bye!!

Comments

Popular posts from this blog

JALAN-JALAN KE PADANG BESAR

Warded.

Resdung