20/04/2013

Lama tak ngapdet.. Bukan ngedate!!

Assalamualaikum...

Wahhh.. lama tak apdet!! iye, apdet, bukan ngedate. Ngedate itu maksudnya dating dlm bhasa indon kalu tak silap aku. Hihi.. ok, takpe, abaikn suma. Yg pasti aku mcm tak pecaya dapat apdet blog kali ni. Sejujurnya, aku rindu sangat nak menaip kt blog. Rindu nak bercerita, rindu nak meluah. Eh, macam2 lah!! ok, salu bkn apa, kdg rasa mcm takda masa. Skang sejak aku pindah tempat ni pun ada jgk la kdg2 tu pagi masa bru sampai opis try bukak2 blog. Tp nak apdet tu x sempat2. So mmg trbengkalai la suma cerita.


Tapi kali ni sbb ada kesempatan, so marilah kita manfaatkn masa dan peluang yg ada. Hoyeahhh.. hahah... Aku kat opis ni, ot lg hari ni. Ikutkn aku nak stat rajin2 ot wikend tu bln dpn. Tp yela dah dorg masukkn skali nama aku dlm senarai so aku ikut jela.

Ok, mari kita bercerita. Memula pasal keja part time aku kat farmasi. Aku dh plan baik punya dlm otak nak stop dah la. Nak benti.Ckupla 3bulan lebih keja part time itu. Sangat seronok. Ha'ah, seronok sangat -_-" . Tp aku x ckp lg kt manager kt farmasi tu. Oh ye, farmasi mn, kt kl ni jgk. Hihiii... Nape nak stop?? Satu, sbb aku nak sambung blk kelas memandu aku. Dah lama sgt aku tak pegi. Aritu kn aku ada amik exam, sekali gagal ko, mau menangis aku masa dapat result tu. Bdk 2 org yg dtg skli ngan aku masa tu bole plak lulus, haishhh... i is not satisfied. Padahal mlm sebelum nak pi exam tu aku dah siap ckp ngan kak abby yg kalu aku lulus aku nk posa seminggu. Dah siap nazar baek punya ok. Skali gagal daaaa.... mau meraung aku. Dah tu masa daftar kelas tu dulu memula pun aku dah simpan tekad dlm hati (tekad yuuuu) yg aku nak dptkn lesen 'L' sebelom befday aku bln 6 ni. So kiranya hadiah utk diri sendiri la kononnya kan. Gituuu...

Sbb kedua, aku penat. Penat sbb kena mrh je terus. Mn aku tahan ok. Asek nak stres je manjang kt farmasi tu. Aku blk opis, masuk part time nak release tension, wat keja yg ringan2 ckit,skali kena suruh itu ini, salah sikit kena mrh, tnya sikit kena tengking, mau ko tak tensyen kalu gitu?? Kenot go la aku. Angkat bendera putih la jawabnya. Tapi dlm masa yg sama aku suka sbnrnya. Aku hepy. Seronok lyn costumer yg dtg dgn sakit yg mcm2, cari ubat dan supplement yg berbagai2. Dari situ je, mcm2 skt yg aku tau, mcm2 ubat jgk aku tau. Walau tak semua, tp adala sikit2 kan. Tp tula, aku rasa dah nekad sangat dah ni nak benti part time. Doa2kan la semoga hati aku kuat utk brdepan ngan org2 kt farmasi. Lg2 bos2. Buat part time ni seronok. Di samping masa terisi, (haah, terisi sangatttt) duit poket brtambah tp tu suma tak menjanjikn yg aku bole sntiasa senang lenang dgn duit yg byk. No ok. Aku bkn apa, hari tu adek aku dtg cuti kt umah. Selasa sampai kamis dia ikut je pi opis. Jumaat mlm dia blk. Tp masa dia blk tu aku tak dpt nak temankn, nak hantar pi stesen bas pun aku tak bole. Last2 kak aby yg hantar sbb kebetulan dia off mlm tu. Aku terkilan ok. Sedih plak aku rasa masa tu. T_T

Sbb ketiga, aku nak kehidupan aku blk mcm dulu. Blk mcm dulu mksud aku, duduk umah je. Wikend rehat2, baca novel, tgk tv, wat keja2 umah. Dok sorang2 pun sorang2 la. Bukan tak biasa, bukan jgk tak penah kan. So biarlah. Isnin jumaat keja opis, blk umah bole rehat, mlm bole tido awal. Cukup rehat, cukup tido. Makan tu toksah ckpla kan, cukup tak cukup xdenye aku nak kurus pun. Wikend dok umah. Ada hal senang je nak urus sbb masa tu sentiasa ada. Dah x terikat ngan mn2 part time. Kan??

Sbb keempat, errmmmm... aku rasa dah xdela kut eyk.. hihi.. cukupla 3 sbb tu je. Cukupla jgk pengalaman yg ada walau tak byk dan lama mn. Mcm lagu sudah cukup sudah tula.. Eyh, ok. Aku nak cerita benda len plak. Kat len entry la yer. Hihi.. bye!!



No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...