09/03/2015

Rombongan UMK Ke TURKEY.

Ok, bukan aku tau. Tapi adik pompuan aku. Dia kan student UMK. Universiti Malaysia Kelantan. Bulan lepas dia dapat pegi Turkey. Untung sangat badan. Rezeki dia. Sbenarnya, masa nak pegi ni,byk nau hal. Byk spekulasi. Ececeehhh...spekulasi la sangatttt... Dipendekkan cerita, dia pegi sbb U bt lawatan ke ape tah aku x sure sgt. Bertuah nau badan...dpt pegi oversea..Alhamdulillah la, rezeki dia kan..Dah lama sebenarnya dia bgtau kitorang yg dia dpt pegi Turkey tp ntah bila konfemnye. Sbelum klu x silap last year dia pegi Thailand. Rombongan U jgk. Sampai la 1 masa tu dia bgth yg dia dpt pegi Turkey. Masa tu dah konfem tarikh which is 15-20 februari la. Seminggu di Turkey. Masa dia bgth yg dia dapat pegi Turkey tu, aku ada la jgk terfikir & tertanya sendiri, budak ni nak pegi Turkey dh ade passport ke??mybe adela tu kut sbb sblm ni dh penah pegi Thailand kan.. So aku just ignore jela. Then 1hari tu dia tnya nak buat passport kt mn. So aku bgth la kena pegi Jabatan Imigresen. Eh ke Jabatan Pendaftaran Negara?? konpius kejap... Masa dia tnya tu sbnrnya masa dh suntuk sangat tau. Dah dekat sangat tarikh dia nak pegi. Kelam kabut jugak la dibuatnya. So dia pegi ofis kt Kelantan tu. Staf sana ckp klu dia buat passport akan makan masa sbb dia warga Sabah. Memang akan mkn masa sehari tp itu kalau buat di tempat sendiri.


Klu x silap aku masa tu hari khamis dah kut. Padahal hari Ahad nk terbang dah. Oh ya, FYI, dorang yg nak pegi ni sebenarnya pihak U dah tanggung duit tiket, makan minum, penginapan & ada sikit bg duit belanja rm300 klu x silap. Yg selebihnya kena tanggung sendiri mcm duit nak buat passport & duit belanja kut la nak shopping kt sana kan. So masa tu agak tegang jugak la keadaan. Last2 tau apa jadi?? Hari khamis, mlm tu jugak adek aku gerak blk KL dr Kelantan naik bas. Pagi jumaat smpai KL plak trus ke KLIA2 amik flight ke Miri. Sampai Miri kakak aku jemput then terus pegi buat passport. Masa dia dtg ke KL tu aku xtau pn dia nekad jgk. Sblm tu aku dh pesan, klu jd dtg KL bgth aku. Tp dia xda ckp ape pn. So I is bengang. Tau2 je dia dah smpai Miri. Hek elleeehhh... Aku tau dia gerak ke KL tu pn sbb pagi Jumaat tu kakak aku kol tnya samada adik aku tu dh smpai ke blom. Aku try kol xdpt2. So risau la jgk kan kut la apa2 jd. Tp tula, tau2 je dh slamat smpai Miri. So sabtu mlm dia terbang blk KL. Flight dia pukul 10pm so dia smpai dlm jam 12lbih gtu la. Aku pegi KLIA2 tggu dia. So malam tu stay KLIA2 la kami 2 beraadik ni td. Esok pepagi plak kena gerak ke KLIA lg sbb nk kumpul dgn kwn2 dia yg lain.




masa ni dh 5pagi tau..nak naik ERL pegi KLIA

Lama menunggu ERL..

Yah, my only one adek perempuan.

1st time nak ERL so agak jakun jgk la..hahahaaa...




see....ni antara kawan2 dia yg dapat pegi skali. 3org je pompuan. Yg lain smua laki. Oh ye, akak yg baju putih tu bkn student @ pihak U, tp agent travel klu x silap. Tgh explain samting la kut masa ni..




Duit RM yg dah tukar ke matawang asing

boarding pass

sbelom masuk selfie lag..sempat plak kawan dia mnyelit skali

kengkonon nak bg Nampak Perlepasan Antarabangsa pn word tp blur pulak daahhh..

ok, last selfie before boarding time

dia paling last masuk





Ok, gambar2 yg aku amik ni semua aku sent kt dlm grup wasap ktorang beradek. Well, besala, aku kan suka melaporkan live. Hahahaaa... lgpun aku suka amik gambar. Adek2 aku siap tegur, sikit2 selfie, asek2 amik gambar...eh eh ehhh...sukati la.. heheee... Jeles lettew...kannn... choiiii sangattt... And now, dia dah pun selamat blk. Masa dia pegi sana, ada jugak la dia sent gmbar kt ktorang. Paling best sbb tgk ada salji. Tp paling untungnye pun dia jugak la sbb dapat men salji & tgk salji live depan mata. Bertuah badan sbb muda2 lg dh merasa pegi byk tmpat. Eh, kira byk tmpat la jgk wlaupn tmpat lain x mention. Ni aku dengar2 thn dpn dia dpt pegi lg. Ntah btl ke idak. Kita tunggu & lihat. Ok, bye!!




No comments:

Post a Comment

Hai korang!!! Iye, silekan KOMEN ye.. Komen SiiiiKIT pun jadik laa.. Komen SaaaaTU je pun ok laa..SaaaaaaaaYang korang tauu!!! ^_^

TAHUN 2019.

Assalamualaikum... Lama tak update blog. Last update semua cuma tinggal jadi draft. Sedih nau blog aku ni..semakin sendu nampaknya. Ok, just...